DPP hodlá šetřit na prodeji jízdenek. Zaujal tím protikorupční policii

08.09.2014 6:48 | Zprávy

Pražský dopravní podnik (DPP) svým rozhodnutím ušetřit upoutal pozornost protikorupční policie. Rozhodl se, že bude ve vlastní režii provozovat místa, kde se v metru prodávají jízdenky a předplatní kupony. Dlouhá léta kvůli tomu platil závratné sumy soukromým firmám. Policii ale chyběl důkaz o předraženosti zakázek. Informuje o tom deník MF Dnes.

DPP hodlá šetřit na prodeji jízdenek. Zaujal tím protikorupční policii
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak ve stanici metra

Způsob, jakým byl prodej kuponů organizovaný, byl předmětem rozsáhlého vyšetřování. Dlouhá léta si totiž DPP na provoz výdejních míst v metru najímal privátní firmy. Ceny se pohybovaly kolem 30 milionů ročně. V roce 2008 připadl kontrakt společnosti Crosspoint, která začala inkasovat 100 milionů za rok.

Kvůli tomu na tehdejší vedení podal advokát Václav Láska trestní oznámení. Policie poté obvinila několik lidí z pletich při veřejné soutěži a z porušování povinnosti při správě cizího majetku. Smlouva s Crosspointem měla podniku způsobit škodu za 57 milionů korun.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vfe

Ing. Petr Liška byl položen dotaz

Jaký je vlastně skutečný postoj STAN k celé kauze?

Vy na jednu stranu tvrdíte, že jste pro svolání mimořádné schůze, na druhou to ale nevypadá, že byste kvůli tomu byli ochotni opustit koalici, čímž podle mě vlastně říkáte, že se nic tak strašného nestalo. Nebo stalo, ale dobře placená místa jsou pro vás víc? A vy máte důvěru v premiéra, který o vše...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Data od O2 nebo T-mobile. Jde na ně vyzrát přes Ukrajinu

4:44 Data od O2 nebo T-mobile. Jde na ně vyzrát přes Ukrajinu

ParlamentníListy.cz pokračují v mapování služeb, které nadnárodní firmy poskytují na českém trhu. Má…