Diplomacie by měla mapovat poptávku na trzích, navrhl Kohout

13.12.2013 14:16 | Zprávy

Ministerstvo zahraničí by podle jeho šéfa Jana Kohouta mělo nově mapovat poptávku a její trendy na zahraničních trzích, aby tomu čeští investoři mohli přizpůsobit svou nabídku. Ministr to v pátek uvedl při představení dlouhodobých priorit české ekonomické diplomacie.

Diplomacie by měla mapovat poptávku na trzích, navrhl Kohout
Foto: Archiv MZV
Popisek: Černínský palác, sídlo Ministerstva zahraničních věcí

Ministerstvo by mělo "provádět analýzy trhů, perspektiv a trendů a mít včasnou informovanost o tom, které teritorium může a bude co požadovat, a na to reagovat", řekl Kohout. Připomenul také dohodu s ministerstvem obchodu na vytvoření sítě jeho zástupců a jejich spolupráci se zastupitelskými úřady.

Příkladem rozvojové spolupráce je stavba pivovaru v Eiopii

Rozvojovou spolupráci je třeba podle priorit ministerstva posunout ke tvorbě pracovních míst v rozvojových zemích prostřednictvím návratných investic českých firem. Jako příklad ministerstvo uvedlo kontrakt na výstavbu pivovaru v Etiopii, který za půl miliardy korun postaví královéhradecká firma ZVU POTEZ. Rozjednány jsou podle Kouhouta i další projekty v afrických zemích v oblasti potravinářství, energetiky či obranného průmyslu.

Ministr rovněž uvedl, že se v návrhu rozpočtu na příští rok podařilo vyjednat 150 milionů korun navíc na ekonomickou diplomacii. Oslabení kurzu koruny vůči euru po zásahu ČNB bude ale ministerstvo připraveno o 180 milionů korun. Varoval proto před možným dalším snižováním výdajů svého úřadu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: vfe, čtk

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Když nejsou fakta, pracuje fantazie.“ Drsná dohra reportáže ČT o Motoristech

13:47 „Když nejsou fakta, pracuje fantazie.“ Drsná dohra reportáže ČT o Motoristech

„Reportéři vytvářejí dojem napětí bez ověřitelných faktů. Když nejsou fakta, pracuje fantazie. Nepře…