Před deseti lety byl Špicar v rámci automobilky Škoda u prvních studií věnovaných elektromobilitě v rámci koncernu VW. „Tenkrát se elektromobilitou zabývali jen nějací vizionáři a vědci a pro velké automobilky to bylo vlastně jen PR, ale té technologii opravdu nevěřily. A já byl součástí ročního programu, který měl zjistit, zda se tím nemají zabývat vážněji,“ řekl Špicar v rozhovoru pro server Info.cz.
„Po roce práce jsme pak nejvyššímu vedení představili naši vizi. A nejlepší podle nás byla představa, kdy má každý na domě nebo garáži fotovoltaický panel a díky němu si pak přes noc může nabíjet ten svůj elektromobil, což by bylo všechno takové energeticky čisté a dokonalé,“ vyprávěl Špicar.
„A oni se nás zeptali, proč by to lidi takhle měli chtít? No a my jim řekli, že kvůli ceně, protože díky tomu vlastně ušetří za elektřinu. Vedení se to ale nelíbilo s tím, že cena elektřiny nikoho nezajímá a je to celý zbytečný, a tím ten celoroční projekt skončil. Takže tenkrát byl koncern VW k elektromobilitě velmi skeptický, přitom nyní se řadí k lídrům v rámci velkých automobilek,“ popsal změnu v uvažování Špicar, který na rozhovoru přijel svojí novou teslou.
S tou má podle svých slov zatím spoustu potíží, protože například nemá doma vlastní vysokorychlostní nabíječku. „Já jsem odkázaný na ty veřejný nabíječky, takže s tím trochu bojuju,“ prohlásil Špicar, který je ale velkým zastáncem elektromobilů. Podle nejnovějších studií se prý navíc ukazuje, že baterie mají větší životnost, než se původně předpokládalo. „Ty baterky, které měly být po osmi letech zcela zničené, mají leckdy degradaci třeba jen deset procent,“ vysvětlil Špicar, kterému vadí zejména dezinformace, které se kolem elektromobilů šíří.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jma
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.