Jednají s námi jako s hovady. Bulvár si šel stoupnout mezi čekatele na dávky

22.01.2014 13:01

Úředníci pracovního úřadu v Mostě nezvládají nápor žadatelů o sociální dávky. Lidé v zimě čekají celé hodiny, než dostanou úřední razítko. Upozorňuje na to bulvární deník Aha! na svém webu.

Jednají s námi jako s hovady. Bulvár si šel stoupnout mezi čekatele na dávky
Foto: Filip Jandourek
Popisek: Na úřadech práce mají napilno
reklama

Lidé čekají na dávky a jiné státní příspěvky v údajně zcela nevyhovujících podmínkách. „Převod agendy na úřad práce byl alespoň v Mostě absolutně nedomyšlený,“ myslí si jeden z žadatelů.

Na magistrátu to bylo lepší. Teď s námi jednají jako s „hovady“

Do budovy úřadu se dostávají lidé po patnácti až třicetiminutových intervalech. Na vše dohlíží ostraha, kterou podle Aha! neoblomí ani lékařská zpráva o špatném stavu jednoho z čekajících.

Podle čekajících ve frontách bylo dříve mnohem lepší, když si pro dávky chodili na magistrát. Byli schovaní pod střechou a byla tam k dispozici toaleta. „Jednají s námi jako s hovadama,“ zaznívá doslova z davu.

Úřad věří, že se dostane do běžného režimu a krizový stav už nenastane

Úředníci dlouhé čekání vysvětlují kumulací žádostí. „Máme hodně žadatelů a v tomto období došlo ke kumulaci žádostí. Žadatelé chodí s čtvrtletními žádostmi na bydlení. Věříme, že se dostaneme do běžného režimu a tento stav už nenastane,“ řekla Aha! ředitelka pobočky v Mostě Pavla Zůzová.

Mluvčí generálního ředitelství Úřadu práce Kateřina Beránková tvrdí, že o umístění kontaktního pracoviště Úřadu práce v Mostě se rozhodovalo v době, kdy byl počet klientů nižší. Nepočítalo se proto s nutností vyřídit velké množství žádostí v krátkém časovém rozmezí.

Systém na vyplácení dávek neměl kdo spravovat. V lednu došlo ke zpoždění

Někteří lidé ovšem čekají na vyřízení své žádosti i déle než dva týdny. Nová komplikovaná situace vznikla tak, že na základě rozhodnutí antimonopolního úřadu přestala mezi svátky úřadům práce dodávat své IT služby společnost Fujitsu. A náhradní dodavatel, Vítkovice IT Solutions, který pod záštitou Fujitsu tyto služby poskytoval a s nímž ministr práce František Koníček počítal, nemohl kvůli právním námitkám ze strany Fujitsu uzavřít novou smlouvu.

Muselo se tedy rychle najít řešení, které by úřadům práce vůbec umožnilo pracovat. Ministerstvo práce a sociálních věcí se rozhodlo vrátit k dodavateli Oksystem, který úřadům práce systém dlouhodobě poskytoval před nástupem Drábka.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: vfe
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

„Cikáni mi rozmlátili hubu, kde jste byli?!“ Zaplaťte a jděte, řekla policie. A dál? Hamáček se osype

11:00 „Cikáni mi rozmlátili hubu, kde jste byli?!“ Zaplaťte a jděte, řekla policie. A dál? Hamáček se osype

Buď začíná přibývat otevřených restaurací a hospod nebo alespoň incidentů s nimi. Kromě restaurace U…