Kapsch znovu podal státu levnější nabídku na provoz mýtného systému

26.09.2019 14:45

Současný správce mýtného systému Kapsch znovu poslal Ministerstvu dopravy závaznou nabídku na provoz současného mýta i po letošním roce. Nabídku za 6,9 miliardy korun za desetiletý provoz společnost státu poslala už v minulosti.

Kapsch znovu podal státu levnější nabídku na provoz mýtného systému
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice, ilustrační foto

ČTK to dnes sdělil mluvčí rakouské firmy David Šimoník. Ministerstvo zatím nabídku nekomentovalo, dříve ji ovšem označilo za matení veřejnosti. CzechToll zdůraznil, že jeho systém bude fungovat na dalších 900 kilometrech, tedy větší vzdálenosti, než se kterou počítá nabídka konkurenta. Kapsch v uplynulých dnech poslal také dopis premiérovi Andreji Babišovi (ANO) a poslancům s kritikou stavu kolem mýta.

V loňském tendru na desetiletý provoz mýta od roku 2020 zvítězilo konsorcium CzechToll/SkyToll s nabídkou 10,75 miliardy korun. Současnou mikrovlnnou technologii nahradí satelitní a mýto se rozšíří na dalších 860 kilometrů silnic první třídy. Toto rozšíření bude ale mít minimální finanční efekt pro stát. Původně se dokonce mělo na těchto silnicích zavést nulové mýto, což už ministerstvo slíbilo krajům, současný ministr Kremlík to ale zakázal, aby nebyl zpochybněn tendr jako takový. Kolik se na silnicích první třídy bude platit, je zatím tajemstvím.

Současný provozovatel mýta Kapsch nabízí 6,9 miliardy za provoz původního systému bez rozšíření. V tendru rakouská firma původně požadovala přes 13 miliard korun.

Kapsch v aktuálně předložené nabídce upozorňuje mimo jiné na rozhodnutí Krajského soudu, podle kterého musí Úřad pro ochranu hospodářské soutěže znovu prošetřit platnost mýtné smlouvy, kterou stát uzavřel s vítězem tendru.

„Chtěli bychom tímto zdůraznit, že České republice nehrozí žádný výpad ve výběru mýta, neboť vlastní plně funkční systém, který je okamžitě připraven pokračovat,“ napsala firma v nabídce. Za 6,9 miliardy korun by tak Kapsch chtěl pokračovat ve správě původního systému, který pokrývá 1 400 kilometrů dálnic a silnic.

Ministerstvo zatím obnovenou nabídku nekomentovalo, v minulosti ovšem úřad připomněl, že čas pro podání závazných nabídek dávno vypršel.

Kapsch v předchozích dnech také rozeslal dopis premiérovi, všem ministrům a poslancům, ve kterém kritizuje současný stav přípravy nového mýta. Zdůrazňuje přitom možná rizika kolem případného zneplatnění mýtné smlouvy a připomíná jim svou nabídku ministerstvu.

Dopis ministrům zveřejňujeme ZDE:

Nový mýtný systém by měl začít fungovat na dálnicích od 1. prosince. Od ledna pak i na silnicích první třídy. Zavádění systému ovšem provází řadu měsíců správní řízení u antimonopolního úřadu. Nejdůležitější spor se týká mýtné smlouvy. Její platnost musí na příkaz krajského soudu znovu prošetřit antimonopolní úřad. Stát i úřad podaly kvůli rozhodnutí soudu kasační stížnost, kterou se zabývá Nejvyšší správní soud.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pas

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Tomu věří neúspěšní. Plukovník rozebral dezinfo. A na koho cílí

21:50 Tomu věří neúspěšní. Plukovník rozebral dezinfo. A na koho cílí

Plukovník Ivo Zelinka byl hostem podcastu Čestmíra Strakatého. A řeč byla o ruské válečné propagandě…