ČTK to dnes sdělil mluvčí rakouské firmy David Šimoník. Ministerstvo zatím nabídku nekomentovalo, dříve ji ovšem označilo za matení veřejnosti. CzechToll zdůraznil, že jeho systém bude fungovat na dalších 900 kilometrech, tedy větší vzdálenosti, než se kterou počítá nabídka konkurenta. Kapsch v uplynulých dnech poslal také dopis premiérovi Andreji Babišovi (ANO) a poslancům s kritikou stavu kolem mýta.
V loňském tendru na desetiletý provoz mýta od roku 2020 zvítězilo konsorcium CzechToll/SkyToll s nabídkou 10,75 miliardy korun. Současnou mikrovlnnou technologii nahradí satelitní a mýto se rozšíří na dalších 860 kilometrů silnic první třídy. Toto rozšíření bude ale mít minimální finanční efekt pro stát. Původně se dokonce mělo na těchto silnicích zavést nulové mýto, což už ministerstvo slíbilo krajům, současný ministr Kremlík to ale zakázal, aby nebyl zpochybněn tendr jako takový. Kolik se na silnicích první třídy bude platit, je zatím tajemstvím.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pas