Píše, že nápad stávkovat před švédskými parlamentními volbami nebyl tak spontánní, jak se tvrdí. Dle Sokola pomohl Thunbergové ke slávě fakt, že její rodiče patří ke známým osobnostem. „S propagací Gretě proto od počátku pomáhal expert na PR Ingmar Rentzhog, jenž je navíc zakladatelem firmy s příznačným názvem We don’t have time (Nemáme čas),“ píše autor článku a dodává, že se jedná o tzv. start-up, který se snaží skrz sociální sítě získat prostředky pro investice do boje s klimatickou změnou. Sokol také říká, že kritici „klimatického náboženství“ Rentzhoga viní z vyrobení Grety za účelem propagace knihy její matky a také z důvodu propagace své firmy.
Podle autora je právě osoba Ingmara Rentzhoga důvodem, proč někteří opravdu radikální aktivisté kampaň odmítají. Myslí si totiž, že se jedná o další akci, na kterou se nabalil velký byznys, jenž se snaží udržet „starý kapitalistický systém“ a „vydělat prachy“ na něčem, co způsobil.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kas