Kremlík po týdnu ve funkci: Vidím už slabiny v chodu ministerstva. Takže...

12.05.2019 15:51

Nový šéf resortu dopravy Vladimír Kremlík (za ANO) prozradil, že jeho největší prioritou je zrychlení výstavby klíčových dálnic, zasadit se chce i o lepší informovanost řidičů o situaci na dálnicích. „Žádné zemětřesení teď nechystám,“ říká v rozhovoru pro Právo zveřejněném na serveru Novinky.cz ministr Kremlík, jenž od svých náměstků i od šéfů podřízených organizací očekává osobní zodpovědnost za plnění úkolů.

Kremlík po týdnu ve funkci: Vidím už slabiny v chodu ministerstva. Takže...
Foto: Ministerstvo dopravy
Popisek: Ministr dopravy Vladimír Kremlík

Ještě před svým jmenováním se Kremlík setkal se předchozím ministrem dopravy Danem Ťokem (za ANO). „Seznámil mě s tím, co mě v nejbližší době čeká. Prošli jsme si stav modernizace D1 a další. Znal odpovědi na všechny mé otázky. Musím říct, že si ho skutečně vážím. Pro tento stát odvedl hodně záslužné práce,“ zdůraznil s tím, že tento resort ale není vděčný.

Kremlík prozradil, že by rád změnil to, aby uživatelé dálnic resort nevnímali jako dopravní sprint, ale jako dopravní maraton a aby byli nápomocni svými poznatky a zkušenostmi. Přeje si, aby ministerstvo, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a další resortní organizace i občanské iniciativy a spolky vzájemně komunikovaly. „Mým záměrem prostě je, aby resort byl vůči veřejnosti maximálně otevřený,“ shrnul.

Anketa

Jaký máte vztah k německému národu?

12%
69%
hlasovalo: 14835 lidí
Jeho předchůdce byl často pod ostrou palbou kritiky zejména za situaci na dálnici D1, která je často kvůli uzavírkám a nehodám téměř neprůjezdná. Na otázku, zda se na tom vůbec dá něco změnit, Kremlík odvětil, že i zde musíme být reální. „Ani modernizace D1 není sprint, ale maraton. Rozhodně se však musí zlepšit informování řidičů. Poučením v tom smyslu byla situace, která nastala loni v prosinci na modernizovaném úseku D1 přes Vysočinu, kdy tam s prvním sněhem doprava zkolabovala,“ uvedl Kremlík.

Následně uvedl, že bude vyžadovat, aby se jeho podřízení daným věcem až do detailů věnovali. „Vždy budu chtít, aby ten první člověk v linii, který věc zpracovává, měl ke mně přístup a já abych vždy věděl, v jakém čase a termínech věci řeší. V tom jsem perfekcionista. To budu vyžadovat i od vedení podřízených organizací našeho resortu,“ řekl ministr dopravy.

Žádné razantní změny v personální oblasti prý nechystá. „Neplánuji žádné personální zemětřesení na ministerstvu ani v podřízených organizacích,“ slibuje a dodává, že chce uskutečnit s řediteli bilanční schůzky, chce znát výsledky jejich činnosti a směřování organizace. „Pokud bych vyhodnotil, že změna prospěje dané organizaci a veřejnosti, tak ji razantně učiním,“ podotkl Kremlík.

I když je na ministerstvu teprve týden, vysledoval prý pár chyb. „Vidím už některé slabiny v jeho chodu. Náměstci na mne působí jako odborníci na svých místech, ale musí mne přesvědčit konkrétními činy,“ uvedl a zmínil, že posílit se musí také aktivita oddělení BESIP Ministerstva dopravy i spolupráce s ŘSD a s dopravní policií v otázkách bezpečnosti silničního provozu.

Popsal, jak hodlá zrychlit váznoucí dálniční výstavbu. Potřebná je prý hlavně změna stavební legislativy a spolupracovat v tom bude s dalšími ministerstvy i s poslanci. „Současný systém povolování staveb je složitý, nepřehledný a v praxi prakticky neúčinný,“ poznamenal ministr dopravy. Výrazný pokrok v té věci činí Ministerstvo pro místní rozvoj, které chystá komplexní rekodifikaci stavebního práva. „To kvituji, ale nemohu se s tím časově spokojit,“ dodal.

„Naše ministerstvo připravuje novelu zákona o urychlení výstavby dopravní infrastruktury. K jejímu návrhu měla Legislativní rada vlády připomínky a já budu usilovat, aby byl co nejdříve dopracován a předložen vládě,“ slíbil Kremlík.

Co se týká nelegislativních opatření, která nevyžadují tolik času, tato opatření Kremlík očekává od investorských organizací ŘSD a SŽDC. Požádal prý ředitele Kováčika a jeho nejbližší spolupracovníky, aby zavedli efektivní a skutečně projektové řízení. „Aby za každý modernizovaný či stavěný úsek byl na ŘSD jmenovitě odpovědný konkrétní člověk a aby dohlížel na to, že stavba běží,“ sdělil ministr.

Dále bude vyžadovat i odpovídající kvalitu projektování včetně odpovědnosti konkrétních osob za chyby v dokumentaci. „Jako advokát vím z praxe, že právě nekvalita projektů ohrožuje, zdržuje a prodražuje stavbu. Zapotřebí bude dobře nastavit smluvní vztahy, aby smlouvy pak byly reálně vymahatelné a aby nenastávaly situace, kdy nikdo není za nic odpovědný,“ uzavřel ministr dopravy Vladimír Kremlík.

  • Původní zdroj ZDE

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: nab

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

16:50 Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

V Bruselu se začátkem týdne konala Konference o národním konzervatismu (NatCon), tu se bruselské úřa…