Ještě před svým jmenováním se Kremlík setkal se předchozím ministrem dopravy Danem Ťokem (za ANO). „Seznámil mě s tím, co mě v nejbližší době čeká. Prošli jsme si stav modernizace D1 a další. Znal odpovědi na všechny mé otázky. Musím říct, že si ho skutečně vážím. Pro tento stát odvedl hodně záslužné práce,“ zdůraznil s tím, že tento resort ale není vděčný.
Kremlík prozradil, že by rád změnil to, aby uživatelé dálnic resort nevnímali jako dopravní sprint, ale jako dopravní maraton a aby byli nápomocni svými poznatky a zkušenostmi. Přeje si, aby ministerstvo, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a další resortní organizace i občanské iniciativy a spolky vzájemně komunikovaly. „Mým záměrem prostě je, aby resort byl vůči veřejnosti maximálně otevřený,“ shrnul.
Jeho předchůdce byl často pod ostrou palbou kritiky zejména za situaci na dálnici D1, která je často kvůli uzavírkám a nehodám téměř neprůjezdná. Na otázku, zda se na tom vůbec dá něco změnit, Kremlík odvětil, že i zde musíme být reální. „Ani modernizace D1 není sprint, ale maraton. Rozhodně se však musí zlepšit informování řidičů. Poučením v tom smyslu byla situace, která nastala loni v prosinci na modernizovaném úseku D1 přes Vysočinu, kdy tam s prvním sněhem doprava zkolabovala,“ uvedl Kremlík.
Následně uvedl, že bude vyžadovat, aby se jeho podřízení daným věcem až do detailů věnovali. „Vždy budu chtít, aby ten první člověk v linii, který věc zpracovává, měl ke mně přístup a já abych vždy věděl, v jakém čase a termínech věci řeší. V tom jsem perfekcionista. To budu vyžadovat i od vedení podřízených organizací našeho resortu,“ řekl ministr dopravy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab