Ještě před svým jmenováním se Kremlík setkal se předchozím ministrem dopravy Danem Ťokem (za ANO). „Seznámil mě s tím, co mě v nejbližší době čeká. Prošli jsme si stav modernizace D1 a další. Znal odpovědi na všechny mé otázky. Musím říct, že si ho skutečně vážím. Pro tento stát odvedl hodně záslužné práce,“ zdůraznil s tím, že tento resort ale není vděčný.
Kremlík prozradil, že by rád změnil to, aby uživatelé dálnic resort nevnímali jako dopravní sprint, ale jako dopravní maraton a aby byli nápomocni svými poznatky a zkušenostmi. Přeje si, aby ministerstvo, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a další resortní organizace i občanské iniciativy a spolky vzájemně komunikovaly. „Mým záměrem prostě je, aby resort byl vůči veřejnosti maximálně otevřený,“ shrnul.
Následně uvedl, že bude vyžadovat, aby se jeho podřízení daným věcem až do detailů věnovali. „Vždy budu chtít, aby ten první člověk v linii, který věc zpracovává, měl ke mně přístup a já abych vždy věděl, v jakém čase a termínech věci řeší. V tom jsem perfekcionista. To budu vyžadovat i od vedení podřízených organizací našeho resortu,“ řekl ministr dopravy.
Žádné razantní změny v personální oblasti prý nechystá. „Neplánuji žádné personální zemětřesení na ministerstvu ani v podřízených organizacích,“ slibuje a dodává, že chce uskutečnit s řediteli bilanční schůzky, chce znát výsledky jejich činnosti a směřování organizace. „Pokud bych vyhodnotil, že změna prospěje dané organizaci a veřejnosti, tak ji razantně učiním,“ podotkl Kremlík.
I když je na ministerstvu teprve týden, vysledoval prý pár chyb. „Vidím už některé slabiny v jeho chodu. Náměstci na mne působí jako odborníci na svých místech, ale musí mne přesvědčit konkrétními činy,“ uvedl a zmínil, že posílit se musí také aktivita oddělení BESIP Ministerstva dopravy i spolupráce s ŘSD a s dopravní policií v otázkách bezpečnosti silničního provozu.
Popsal, jak hodlá zrychlit váznoucí dálniční výstavbu. Potřebná je prý hlavně změna stavební legislativy a spolupracovat v tom bude s dalšími ministerstvy i s poslanci. „Současný systém povolování staveb je složitý, nepřehledný a v praxi prakticky neúčinný,“ poznamenal ministr dopravy. Výrazný pokrok v té věci činí Ministerstvo pro místní rozvoj, které chystá komplexní rekodifikaci stavebního práva. „To kvituji, ale nemohu se s tím časově spokojit,“ dodal.
„Naše ministerstvo připravuje novelu zákona o urychlení výstavby dopravní infrastruktury. K jejímu návrhu měla Legislativní rada vlády připomínky a já budu usilovat, aby byl co nejdříve dopracován a předložen vládě,“ slíbil Kremlík.
Co se týká nelegislativních opatření, která nevyžadují tolik času, tato opatření Kremlík očekává od investorských organizací ŘSD a SŽDC. Požádal prý ředitele Kováčika a jeho nejbližší spolupracovníky, aby zavedli efektivní a skutečně projektové řízení. „Aby za každý modernizovaný či stavěný úsek byl na ŘSD jmenovitě odpovědný konkrétní člověk a aby dohlížel na to, že stavba běží,“ sdělil ministr.
Dále bude vyžadovat i odpovídající kvalitu projektování včetně odpovědnosti konkrétních osob za chyby v dokumentaci. „Jako advokát vím z praxe, že právě nekvalita projektů ohrožuje, zdržuje a prodražuje stavbu. Zapotřebí bude dobře nastavit smluvní vztahy, aby smlouvy pak byly reálně vymahatelné a aby nenastávaly situace, kdy nikdo není za nic odpovědný,“ uzavřel ministr dopravy Vladimír Kremlík.
- Původní zdroj ZDE
autor: nab