Po vypuknutí krize na východě Ukrajiny i nadále nad oblastí přelétávala většina letadel. Respektovala pouze nařízení ukrajinských úřadů, které lety povolovaly až od určité letové hladiny. V červenci byla tato hladina stanovena na 9,6 km. Letoun Malajsijských aerolinií nařízení dodržel a přece byl sestřelen - z desetikilometrové výšky.
Nad Ukrajinou nelétají Litevci, Němci ani Jihokorejci
Letečtí dopravci z řady zemí se proto rozhodli odklonit své lety z nebezpečné oblasti. Výjimkou nejsou ani ČSA. „Všechny spoje Českých aerolinií, které využívaly tratí na východní a jihovýchodní Ukrajině, byly přesunuty na alternativní tratě mimo území Ukrajiny," říká mluvčí státních aerolinek Daniel Šabík. „Žádná změna cen letenek v souvislosti s leteckým neštěstím na Ukrajině a nutností operovat po alternativních trasách nepřipadá do úvahy," pokračuje. Co se týče letů končících přímo na území Ukrajiny, létají ČSA jen do Kyjeva, který leží v klidné oblasti.
Nad Ukrajinou nepřelétají ani litevské lety, stejně postupuje německá Lufthansa, omezení se dotklo i spojů Singapore Airlines. Nad Ukrajinou dnes nepotkáte ani stroje jihokorejských aerolinek Korean Air a Asiana Airlines.
Hrozbě velkých rozměrů čelí ale především Malajsijské aerolinky, kterým se letos zřítily hned dva stroje, čímž může být notně oslabena důvěra cestujících ve společnost. Ta se tak může ocitnout ve fatálních problémech.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Ukrajina (válka na Ukrajině)
Zprávy z bojiště jsou v reálném čase těžko ověřitelné, ať již pocházejí z jakékoliv strany konfliktu. Obě válčící strany z pochopitelných důvodů mohou vypouštět zcela, nebo částečně nepravdivé (zavádějící) informace.
Redakční obsah PL pojednávající o tomto konfliktu naleznete na této stránce.
autor: mp