"Podle platné smlouvy nabude stát licenci k softwaru, dokumentům projektu, databázovým strukturám, datovým sadám a softwaru až ke dni ukončení smlouvy," uvedlo v materiálu ministerstvo s tím, že do skončení smlouvy na konci roku 2016 má výhradní právo na tato data pouze společnost Kapsch.
"V mýtu předchozí vlády zcela zaspaly a dnes máme na stole problémy, které se měly řešit před několika lety. Pokud chceme férovou soutěž, která nezvýhodňuje současného provozovatele, musíme právní situaci v této věci otevřeně pojmenovat, vyřešit a pohnout se dál," uvedl v tiskové zprávě ministr dopravy Dan Ťok.
Kapsch by měl s novým provozovatelem spolupracovat aspoň půl roku
O nutnosti koupit si u Kapsche čas na vytvoření dostatečné časové rezervy pro vypsání řádné soutěže už ministr Ťok dříve informoval s tím, že by mělo jít o rok nebo o dva roky. Podle ministerského návrhu bude podmínkou prodloužení smlouvy povinnost Kapsche spolupracovat s novým poskytovatelem alespoň půl roku a během tohoto přechodného období mu předat veškeré potřebné znalosti pro provoz elektronického mýta.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam, čtk