Podle Kapsche jde o snahu navýšit cenu za mýto. CzechToll naopak uvedl, že jde o snahu Kapsche sabotovat spuštění nového mýta.
ŘSD dnes v tiskové zprávě uvedlo, že podle původních plánů chtěl stát využít existující datový sklad vybudovaný Kapschem a začlenit jej do nového mýtného systému. Záměr však podle silničářů zmařil současný provozovatel mýta, který neposkytl potřebnou součinnost, ač k tomu byl smluvně vázán.
Podle Kapsche jde o snahu navýšit cenu původně dosaženou v soutěži za mýtný systém. Ta činila 10,75 miliardy korun. „Již od začátku roku jsme média a veřejnost upozorňovali, že CzechToll spolu s ŘSD budou společně hledat cesty, jak dosypat peníze do svého mýtného projektu, který byl od počátku cenově podstřelený. Nejjednodušší variantou pak je obvinit Kapsch z nedostatku součinnosti a formou dodatků (další budou jistě následovat) získávat další peníze od daňových poplatníků My jsme třeba i u soudu připraveni prokázat, že uvedená tvrzení nejsou pravdivá," řekl ČTK mluvčí podniku David Šimoník. Podle něj CzechToll od prvních společných schůzek nad součinností hledá způsob, jak využít vlastní technická řešení, ačkoliv ve své nabídce v tendru počítal s využitím některých částí ze stávajícího systému.
Přípravy nového satelitního mýtného systému provázejí spory mezi stávajícím provozovatelem a státem. Kapsch se kvůli podmínkám a průběhu mýtného tendru obrátil k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Ten jeho námitky pro tendru zamítl, Kapsch proti tomu ovšem podal žaloby ke Krajskému soudu v Brně. Soud v květnu a v červenci rozhodl, že ÚOHS musí znovu prošetřit námitky Kapsche proti mýtné soutěži a také smlouvu mezi státem a vítězem tendru.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pas