Formálně podle deníku za vzniklý dluh odpovídá státem vlastněná společnost Prisko, jejíž jméno je zkratkou privatizace mladoboleslavské automobilky, kterou v roce 1991 získal právě německý koncern Volkswagen. Původně prý dlužná částka vůči Volkswagenu činila 150 milionů, kvůli chybným smlouvám, vleklým soudním sporům a nákladům na právníky se však zvýšila.
Babiš hledá viníka
Volkswagen v letitém sporu tvrdil, že ho Česko při privatizaci automobilky ochudilo o stovky milionů korun. LN popisují počátky sporu - v polovině 90. let se podle nich Prisko a Volkswagen domluvily na tom, že budou spolupracovat na vymožení 676 milionů korun od Motokovu, který Škodě dlužil. Prisko mělo nárok na 55,4 procenta dlužné částky, Volkswagen na zbytek. Prisko však prý závazek nerespektovalo a v roce 1997 se s Motokovem vyrovnalo, aniž dalo německé firmě vědět. Volkswagen následně věc žaloval, případ řešily český a rakouský soud a také rozhodčí soud. Městský soud v Praze podle LN řízení zastavil, u rozhodčího soudu Volkswagen vyhrál a ČR prý prohrála letos v dubnu i u rakouského soudu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp