„Tragédií jsou ziskové marže našich řetězců, které představují většinu odbytu potravinářských výrobků,“ řekl prezident na otázku moderátora o vysokých cenách potravin.
Obchodníci to odmítají. „Opravdu netušíme, kde k současné výši marží na pečivo pan prezident Miloš Zeman přišel. Musíme zdůraznit, že základní čerstvé pečivo od dodavatelů má stále stejnou marži a k žádnému jejímu skokovému navýšení rozhodně nedošlo,“ uvedla mluvčí svazu Irena Vlčková.
Například diskont Lidl konkrétní výši marže neuvedl. „Nicméně ke konkrétně uvedeným číslům můžeme říci, že ziskové marže u rohlíků prodávaných v našich prodejnách těmto hodnotám opravdu neodpovídají,“ uvedla mluvčí Lidlu Zuzana Holá.
Podle údajů Českého statistického úřadu dosahoval v roce 2015 podíl obchodní marže na tržbách za potraviny a nápoje 25,3 procenta a dlouhodobě se příliš nemění.
Zeman řetězce kritizuje dlouhodobě. Před dvěma roky řekl, že právě obchodní řetězce jsou největší překážkou českého potravinářství a že mají marže až 63 procent. V roce 2013 přišel Zeman s návrhem, aby jako protiváhu nadnárodních obchodních řetězců vytvořili čeští potravináři a zemědělci vlastní řetězec obchodů s potravinami.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp