Paroubek rozjíždí kampaň. Kdo to platí, netušíme

04.05.2012 7:52

NS- LEV 21 zahájila velkolepou billboardovou kampaň, ve které prezentuje svého předsedu Jiřího Paroubka. Redaktor MF DNES se začal zajímat o její financování, neboť není příliš obvyklé, aby si čerstvě vzniklá neparlamentní strana mohla dovolit takto masivní reklamu. A dozvěděl se zajímavé věci.

Paroubek rozjíždí kampaň. Kdo to platí, netušíme
Foto: NS-LEV21
Popisek: Jiří Paroubek

Po nepřetržité kampani z let 2008- 2010 si i velké strany dávají pauzu a jen pomalu rozjíždějí kampaň před podzimními volbami. Malé neparlamentní strany drasticky šetří a například Zelené stojí veškerý stranický provoz 100 tisíc měsíčně. Do tohoto klidu však vtrhává Jiří Paroubek a jeho Národní socialisté- Levice pro 21. století a vylepují téměř sto billboardů s tváří stranického předsedy a sloganem „Hrdost, odvaha, tradice.“ Ve stejném provedení vylepují i plakáty. V Ústeckém kraji, kde se chce Jiří Paroubek stát hejtmanem, navíc lidé dostanou leták s předsedovou fotografií a stranickým logem až do schránek.

„Jde o seznamovací kampaň. Podle průzkumu ví o naší straně jenom třetina lidí,“ vysvětluje samotný Paroubek. Redaktory však zajímalo především to, kde vloni vzniklá strana vzala na takto masivní reklamu peníze. „Kampaň určitě pořídíme pod pět milionů,“ vyčísluje náklady mluvčí strany Tomáš Sazima.

Bylo to zadarmo. Nebylo, dělal jsem to.

Řada mediálních odborníků okomentovala takovou cenu kampaně jako výrazně podhodnocenou. Podle MF DNES však „Lvům“ stejně nesedí čísla. Strana se v zájmu transparentnosti rozhodla zveřejňovat své sponzory okamžitě na internetu, nikoliv až ve výroční zprávě. Lze tedy zjistit, že na sponzorských darech doposud letos získali pouze 1,6 milionu korun. Na členských příspěvcích vybrali 597 tisíc.

A žádné další peníze strana oficiálně nemá. Přesto masivně inzeruje a chystá otevření kontaktních kanceláří ve všech čtrnácti krajích. Mimoto provozuje server VašeVěc.cz, kde zaměstnává redaktora a chystá velkolepou programovou konferenci v Obecním domě.

Kde na to všechno strana bere peníze? „Vím, že byste se nedopočítal, ale některé další sponzory máme předjednané,“ vysvětluje tajemně mluvčí Sazima. Jihomoravský tajemník strany Bohuslav Čoupek však prý redaktorovi MF DNES přiznal, že billboardy a plakáty „strana dostala jako dar od firmy, která plakáty provozuje.“

Mezi stranickými sponzory však není uveden žádný nepeněžitý dar. Navíc i mluvčí Sazima vše popírá: „O sponzoringu formou pronájmu ploch nic nevím. Skoro si myslím, že to mohu popřít, když jsem tu kampaň dělal,“ prohlašuje.

Zajímavě se k otázce na financování reklamní kampaně postavil předseda strany Paroubek. Ten nejspíš vůbec netuší, že strana své sponzory průběžně zveřejňuje, neboť MF DNES řekl: „Sponzory teď zveřejňovat nebudu, neboť by se na ně uspořádal hon.“ 


 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jav

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Profesorka Hogenová: Lžou vám hned dvakrát. Tolik zbraní, to to nikdo nevidí?

21:20 Profesorka Hogenová: Lžou vám hned dvakrát. Tolik zbraní, to to nikdo nevidí?

Jakmile je něco samozřejmého, tak je to vždycky něco, u čeho se musíme zastavit. „Protože tím se nám…