„Jsem velmi vážně znepokojen, a věřím, že nejsem sám, výsledky práce několika agentur veřejného mínění, zejména pak těch, které provádí předvolební průzkumy pro veřejnoprávní média – Českou televizi a Český rozhlas,“ svěřuje se Jiří Paroubek na serveru VašeVěc.cz. Podle něj je zarážející, že průzkumy jednotlivých agentur, prováděné na údajně reprezentativních vzorcích obyvatel stejného kraje, vycházejí často až o osm procent odlišně.
Napsal proto otevřený dopis předsedkyni Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění Evě Veisové, která by podle něj měla prověřit práci těchto agentur. Domnívá se totiž, že nekvalitně, ba až manipulativně zpracovanými průzkumy je ovlivněn férový průběh voleb. Dopis prý přeloží do angličtiny a zašle mezinárodnímu sdružení ESOMAR, aby i tam zjistili, co jsou čeští průzkumníci zač.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jav