Hned v úvodu rozhovoru vysvětloval, že ho velmi překvapila vlna kritiky, kterou si vyslechl, když navrhl významné zdražení dálničních známek. O 500 korun. „Nečekal jsem takovéto negativní reakce. Pro nás všechny je to ponaučení,“ konstatoval s tím, že se za svůj návrh už omluvil. Jedním dechem však dodal, že se cena dálničních známek nezvyšovala sedm let, takže jejich zdražení o navrhovaných 500 korun by podle zákonodárce bylo namístě.
Peníze by využil na údržbu dálnic a silnic první třídy, aby bylo možné udržovat tyto komunikace v obstojném stavu. Zdražením dálničních známek by rozpočet získal asi dvě miliardy korun. Jde o dvě miliardy, které resort potřebuje.
Hnutí ANO však současně jako největší vládní strana prosadilo zavedení slev v hromadné dopravě pro studenty a seniory, které státní pokladnu vyjde na šest miliard korun ročně. Kolovratník však ve studiu prohlašoval, že je toto politické rozhodnutí jednoznačně správné. „Je to politické rozhodnutí a já ho tady budu rád hájit, protože slevy využívají především mladí lidé,“ sdělil posluchačům Kolovratník. „Ale možná by si mladí lidé byli schopni ten vlak zaplatit,“ uznal.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp