Současná ekonomická situace města je taková, že nám nic jiného nezbývá, řekl pro Ihned.cz radní pro dopravu Josef Nosek z ODS.
Záměr musí ještě schválit zastupitelstvo. Úrok úvěru od EIB bude podle dřívějších informací činit zhruba dvě procenta, předčasné splacení je možné po 18 letech.
„Je to extrémně výhodný úvěr, který nám v podstatě umožní dostavět trasu metra A,“ hájí půjčku Nosek. Peníze jsou určeny na stavbu a technologie, nebude se z nich hradit nákup souprav metra.
Výstavba prodloužení trasy metra A z Dejvické do Motola byla zahájena předloni na jaře. Přes 280 milionů eur (asi sedm miliard korun) by měla Praha získat na stavbu z evropských fondů, zbytek však musí uhradit ze svého.
Dostavba metra by podle propočtů z roku 2008 měla stát 18,7 miliardy korun bez DPH, při přepočtení k roku dokončení by měly náklady činit asi 21,1 miliardy korun.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pal