Pražská plynárenská: CNG využívá stále více motoristů

28.11.2019 11:40

Hledání možností úsporných řešení v dopravě je velmi aktuálním tématem. Zajímavou možností je využití stlačeného zemního plynu (CNG) pro pohon automobilů, jehož obliba v posledních letech rychle roste. Celosvětově je stlačený zemní plyn (CNG) nejvíce využívaná alternativní pohonná hmota a jezdí na něj již více než 22 milionů vozidel.

Pražská plynárenská: CNG využívá stále více motoristů
Foto: Pražská plynárenská
Popisek: Osbní automobil s plynovým pohonem

Využití stlačeného zemního plynu pro pohon automobilů (CNG)  je  v současné době technologicky plně připravená, fungující  a hlavně plnohodnotná alternativa v dopravě. Plynová auta mají, na rozdíl např. od elektromobilů,  všechny problémy v podstatě vyřešené. Jsou dvoupalivová, tzn. dojde-li náhodou někde během cesty plyn, auto jede bez jakýchkoli problémů dál na benzín.

Patrně nejvíce viditelnou výhodou vozidel poháněných stlačeným zemním plynem (CNG)  jsou jejich nízké provozní náklady, které jsou oproti tradičním pohonným hmotám přibližně poloviční. Na plyn tak jezdíte rámcově za korunu na kilometr, přičemž není žádný kvalitativní rozdíl ve srovnání s jízdou na tradiční pohonné hmoty. Pozitivním faktorem dále je, že  vozidla poháněná stlačeným zemním plynem (CNG) jsou šetrná k životnímu prostředí.  

Plnění stlačeným zemním plynem je časově zhruba stejně náročné jako tankování  např. benzínu a je i stejně jednoduché.  V České republice je nyní více než 185 veřejných plnicích CNG stanic, maximální vzdálenost mezi nimi je 100 km, přičemž minimální dojezd vozidel na zemní plyn tuto vzdálenost dalece překračuje. V samotné Praze je aktuálně 22 veřejných plnicích CNG stanic. Jejich počet však dále rychle poroste, protože Pražská plynárenská má ve stádiu konečné přípravy výstavbu dalších, které během několika málo měsíců bude uvádět postupně do provozu.

Pražská plynárenská se o rozvoj využití stlačeného zemního plynu v dopravě dlouhodobě zasazuje. Staví a provozuje plnicí stanice, aby si řidiči měli kde naplnit nádrže svých CNG vozů a dále již několik let také i autopůjčovnu těchto aut, aby si je veřejnost mohla prakticky vyzkoušet. Pro úplnost je třeba uvést, že tato vozidla jsou sériově vyráběné modely renomovaných světových automobilek a nejedná se tedy o žádné tzv. „přestavby“, jak se někdy nesprávně traduje.

Navíc se pro zákazníky snaží vytvářet takové podmínky, aby si CNG vozy  mohli za výhodných podmínek koupit. Ve spolupráci s partnery pro ně zajišťuje výraznou slevu.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Komerční článek

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Pokus o ovlivnění prezidentských voleb v USA.“ Je to tu zase. A už se to řeší

11:50 „Pokus o ovlivnění prezidentských voleb v USA.“ Je to tu zase. A už se to řeší

Na Jacka Smithe, zvláštního poradce odpovědného za dohled nad trestními vyšetřováními bývalého prezi…