Jedním z nich je i lékař, publicista a vydavatel časopisů Přítomnost a The New Presence Martin Jan Stránský, který se o tématu rozepsal na svém blogu na serveru Aktuálně.cz. Podle Stránského Zemanovo tvrzení vychází z neuropsychologických podnětů, které nicméně existují v nás všech. Pro prezidentovo tvrzení prý neexistuje jediná fundovaná neurologická nebo neuropsychologická studie, která by měla prokazovat, že když jsou děti s handicapem – anebo vůbec jakékoliv dítě, které je „jiné“ – segregované, daří se všem nebo kterémukoliv z nich lépe.
Stránský nicméně přiznává, že výuka postižených dětí vyžaduje více pozornosti a prostředků. Jenže takto vynaložené prostředky se podle něj vyplatí, protože financování oddělené výuky je dražší. Navíc pokud se děti od sebe oddělují, rozdíl mezi těmi s postižením a těmi ostatními se prokazatelně a neúprosně zvyšuje během jejich dospívání. „Těm bez postižení se vůbec nedaří hůř, ani o krok, ale těm s postižením ano,“ tvrdí Stránský.
Celý text M. J. Stránského najdete zde

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam