„Kampaň má probudit zájem Romů o politiku a pomoci jim uvědomit si, že právě lokální politika má zásadní dopad na jejich život,“ uvedl ředitel organizace RomanoNet Michal Miko. Podle něj necílí kampaň jen na mladé prvovoliče. Mnoho je i dospělých, kteří volit nechodí. „Buď proto, že volby ignorovali, nevěděli o nich, nebo skočili na předvolební sliby a pohrůžky těch, kteří si jejich hlasy kupovali a kupují,“ zdůvodnil Miko.
Organizace svou kampaň vede hlavně na sociálních sítích. Součástí jsou videa, kde známé romské osobnosti mluví o svém postoji k volbám a vyzývají Romy, aby k volebním urnám šli také. Podle serveru Romea.cz mají videa stovky sdílení a až 50 tisíc zhlédnutí. Před volbami pořadatelé zveřejní spot s návodem, jak se při komunálních volbách postupuje. V takzvaných vyloučených lokalitách se rozdávají letáky s informacemi o volebním termínu a s odkazem na stránky kampaně www.medzavasotu.cz.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab