Jak Šafr úvodem svého textu pro Forum24.cz konstatuje, není tu 100 procent obyvatel České republiky, kteří by Karla Gotta uctívali. „Vedle ohromného množství jeho fanoušků tu žijí i lidé, kterých se jeho tvorba moc netýkala, a pak také ti, kteří nemohou přejít bez rozpaků a kritického odstupu stinné stránky Gottovy kariéry. Karel Gott totiž svým životem kopíroval vzestupy i selhání českého národa. A na ta selhání chce vždy značná část Čechů zapomenout nebo si je nějak omluvit. Rádi dají přednost sladkému tónu národních lží a oddávají se dojetí sami nad sebou,“ konstatoval Šafr.
Neopomněl zmínit, že Gott se nechal zkorumpovat komunistickým režimem a nechal se podle něj zneužít k ostudné proklamaci loajality vůči diktatuře, když se postavil v Národním divadle do čela umělců, kteří podpisem Anticharty legitimizovali pronásledování disidentů.
„Gott se prostě choval jako komunistický lokaj první třídy. Jak byl grandiózní jeho hlas a jeho vzestup, tak byl i hluboký jeho morální pád,“ uvedl Šafr. Karel Gott je dle jeho slov velký kulturní fenomén pro národ, který žije z půlky ve značné kulturní izolaci. „Jinak jde jistě o pozoruhodný fenomén šoubyznysu, který zasáhl i okolní země včetně západního Německa a celý někdejší východní blok. Většina jeho písní z éry normalizace je přitom děsivá svojí zamilovanou prázdnotou. Předtím i potom měl ovšem i světlé okamžiky a projevil přitom jak talent, tak i velkou profesionalitu. Píseň, kterou nahrál se svojí dcerou Charlotte ‚Srdce nehasnou‘ a kterou se velmi důstojně rozloučil se svým publikem, patří rozhodně k těm světlým okamžikům,‘ dodal.
„Státní pohřeb Karla Gotta bude nyní požadovat celá antidemokratická, proruská a nacionalistická fronta, protože Gott symbolizuje jejich svět. Takový státně rituální pohřeb je čistou nestoudností jak vůči našim dějinám, tak vůči desítkám osobností, které udělaly pro národ mnohem více a přitom se neohnuly,“ uzavřel Šafr.
autor: vef