Šéf TOPky udeřil Faltýnka do slabin. V Praze se chystá útok na největší baštu bosse ANO

23.04.2019 16:38 | Zprávy

Jiří Pospíšil se stává mocným hráčem pražské politiky. Poté, co dovedl TOPku na výsluní, kdy se tato partaj podílí na vládnutí v metropoli, s největší pravděpodobností chystá frontální útok na poslední vlivovou baštu Jaroslava Faltýnka. Tou je pražský Dopravní podnik a především jeho ekonomický šéf Peter Hlaváč.

Šéf TOPky udeřil Faltýnka do slabin. V Praze se chystá útok na největší baštu bosse ANO
Foto: Hans Štembera
Popisek: Jiří Pospíšil, lídr Spojených sil pro Prahu (TOP 09 + STAN)

Ten nastoupil do Dopravního podniku v říjnu 2016. Bylo to v době, kdy DPP údajně ovládal poměrně pevnou rukou Květoslav Hlína, blízký spolupracovník Jaroslava Faltýnka. Hlaváčovy cíle po jeho nástupu nebyly nikterak rozbředlé.

„V DPP bych rád zúročil své zkušenosti načerpané na pozicích ve společnostech, kde jsem působil dříve. Věřím, že se mi podaří v DPP nastavit systém efektivní kontroly nákladů tak, aby se optimalizovalo hospodaření DPP ve prospěch hlavního města Prahy,“ uvedl tehdy na tiskové konferenci.

Dodejme ještě, že do té doby Hlaváč působil ve společnostech Mondi SCP Ružomberok a.s. a SHP Harmanec a.s. a v oblasti energetiky ve společnosti SPP Distribúcia. Víc se toho o něm neví. Snad jen jedna poznámka pod čarou, na kterou ParlamentníListy.cz narazily mnohokrát. Hlaváč byl vždy dáván do spojitosti s Jaroslavem Faltýnkem a poslední měsíce se o něm v zákulisí hovoří především v souvislosti s „jistou velkou smlouvou se Siemensem, kterou pomohl prosadit Martinu Gillarovi". K té se ještě dostaneme.

Celé dění kolem Petera Hlaváče paradoxně nastartovala právě naše redakce, která v lednu letošního roku upozornila na nejasnosti kolem Filipa Tuláka, dnes už bývalého šéfa investic DP.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tomáš A. Nový

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Musíme stavět rychleji, levněji a chytřeji

Souhlasím s vámi, ale nezapomněl jste taky na jednu důležitou věc a tou je kvalita? Proč jsou u nás silnice a mnohdy i dálnice v tak hrozném stavu? A k té rychlosti, do teď jsem nepochopil, proč u nás výstavba tak dlouho trvá? Vždyť nejsme schopni ani dodržet původní termíny - viz třeba dálnice do P...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Noviny v Česku jako Rudé právo roku 1953. Pohádkář Hučín. Krajan z USA, od něhož nechcete pěstí

13:14 Noviny v Česku jako Rudé právo roku 1953. Pohádkář Hučín. Krajan z USA, od něhož nechcete pěstí

„To, co slyším, že se děje v Česku, mi připadá, jako bych četl Rudé právo z třiapadesátého roku. Jen…