Váchal si na poště zřídil elektronický podpis a dostal první složenku, další však nikoliv. Zaplatil tak za službu pozdě a vzniklo penále necelých padesát korun. Po půl roce však již šlo o částku 12.500 korun.
„Volal jsem do banky a tam mi řekli, že mám exekuci od České pošty. Že sice jsem to uhradil, ale neuhradil jsem těch 8 procent za pět měsíců," uvedl Váchal, který však žádné upomínky ani exekuční příkaz nedostal. Získal jej až ve chvíli, kdy disponoval datovou schránkou.
Původní text ZDE.
Česká pošta se však brání, že zásilky muž obdržel, jen je nechtěl převzít. "Nepřebíral tuto poštu a nijak nekomunikoval, tak se to dostalo až do té spirály, která skončila exekucí,” uvádí Matyáš Vitík za Českou poštu.
Váchal však tvrdí, že již jedenáct let poštu nedostává. „Letáky nám chodí, ale co se týče důležitých věcí, tak to nechodí,“ poznamenal Váchal a uvádí, že pošta mu tvrdí, že mu zásilky odlétávají ze schránky. Nedostal podle svých slov ani zásilku od lékaře, jenž ho informoval, že má přijet na kontrolu později. Jel tak do zdravotnického zařízení zbytečně.
TV Prima pak v pořadu Co vás pálí celý případ rozebírá a také monitoruje jednu zásilku, kterou si sama posílá. Balík do ruky nechává sledovat a na mapě tak vidí jeho pohyb – je v něm nabitý mobilní telefon. Do ruky jej však moderátor nedostal – musí na poštu.
A přináší i příběh zákazníka Zdeňka Zikla, jenž dostával televizní program zasílaný Českou poštou až po uplynutí jeho platnosti. Moderátor si i zkouší roznášení, kdy mimo jiné vhazuje do schránky výzvu o nedoručení zásilky, aniž by zkusili adresáta kontaktovat. Mladá doručovatelka mu vysvětluje, že by toho měli jinak moc. „Kdybych zvonila na každého, přišla bych domů bůhví kdy,“ poznamenala doručovatelka.
„Všechny problémy se nevyřeší. Je to o tom, nastavit organizaci tak, aby zákazník chodil na poštu rád,“ poznamenal generální ředitel České pošty Roman Knap s tím, že chystá změny, které zákazníci pocítí.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef