Správa železnic intenzivně postupuje v přípravě vysokorychlostních tratí

23.10.2020 10:14 | Zprávy

Správa železnic nepolevuje ve vysokém tempu přípravy vysokorychlostních tratí. Vše směřuje k tomu, aby se za pět let rozběhla jejich výstavba. Půjde o první pilotní úseky, pro které se již zpracovávají ve zrychleném režimu studie proveditelnosti, souběžně s tím se nyní soutěží dodavatelé dokumentací pro územní řízení.

Správa železnic intenzivně postupuje v přípravě vysokorychlostních tratí
Foto: Archiv SŽ
Popisek: Správa železnic intenzivně postupuje v přípravě vysokorychlostních tratí

Mezi pilotní projekty patří VRT Polabí z Prahy-Běchovic do Poříčan a VRT Moravská brána z Přerova do Ostravy-Svinova. Prvně jmenovaná trať je součástí VRT Praha – Brno, půjde o první vysokorychlostní traťový úsek v České republice. Na základě dílčích výstupů ze studie proveditelnosti bylo letos v dubnu zahájeno zadávací řízení na vypracování dokumentace pro územní řízení (DÚR). Zmíněný úsek začne v železniční stanici Praha-Běchovice a skončí zapojením do stávajících traťových úseků Poříčany – Pečky a Sadská – Nymburk město. Výběr zpracovatele dokumentace je založen na aplikaci metody Best Value Approach/Best Value Procurement (BVA/BVP), která staví do popředí zejména kvalitu plnění, a ne pouze nejnižší nabízenou cenu.

Letos v srpnu pak Správa železnic zahájila soutěž na DÚR první části VRT Moravská brána. Součástí tendru je mimo DÚR vysokorychlostní trati od Prosenic do Hranic na Moravě také zpracování dokumentace vlivů záměru na životní prostředí (EIA) nebo zapracování požadavků příslušných úřadů a veřejnosti. Obdobný tendr na druhou část VRT Moravská brána, vedoucí od Hranic na Moravě do Ostravy-Svinova, bude následovat. Další zakázky na DÚR jednotlivých provozních úseků VRT, zejména na rameni Praha – Brno, jsou v přípravě.



VRT Praha – Drážďany má dokončenou studii proveditelnosti

Hotová je již studie proveditelnosti na výstavbu nového železničního spojení mezi Prahou a Drážďany. „Dokončení studie proveditelnosti nijak nezbrzdilo rozvázání smlouvy s původním zpracovatelem, sdružením firem CEDOP+EGIS. Ihned po schválení studie, které očekávali také naši kolegové z DB Netz, bude následovat pokračování investiční přípravy přeshraniční části stavby mezi Ústím nad Labem a Heidenau i mezi Prahou a Lovosicemi/Litoměřicemi,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Barbora Richterová

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Vedení sněmovny

Kritizujete, že nemáte ve vedení svého zástupce, že je to nedemokratické a nespravedlivé. V čem přesně? Často také tvrdíte, že vám nejde o funkce, proč je pro vás tedy tak důležité mít místopředsedu sněmovny? Není spíš dobře, že se budoucí vláda rozhodla snížit jejich počet? Na co potřebujeme několi...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Svazák“ Minář chtěl uctít Petra Pavla a takto dopadl

12:38 „Svazák“ Minář chtěl uctít Petra Pavla a takto dopadl

Oslavy výročí 17. listopadu se neobejdou bez shromáždění svolaného Milionem chvilek. V něm se opět a…