TOP 09 zažalovala firmu BigMedia kvůli předvolebním billboardům

07.10.2014 11:50 | Zprávy

TOP 09 podala kvůli přelepeným předvolebním plakátům žalobu na společnost BigMedia. Firma prý straně způsobila škodu. ČTK to dnes řekl volební manažer Jaroslav Poláček. Vyjádření společnosti ČTK zjišťuje. Spor mezi Prahou a BigMedia se rozhořel kvůli novým stavebním předpisům omezujícím reklamu. Firma straně následně přelepila předvolební plakáty. Soud ale vyhověl TOP 09 a v předběžném opatření nařídil plakáty vrátit. BigMedia tak učinila, pod reklamu ale přidala odkaz na webové stránky s dopisem šéfovi TOP 09 Karlu Schwarzenbergovi, kde se BigMedia ohrazuje proti jeho výrokům na adresu firmy.

TOP 09 zažalovala firmu BigMedia kvůli předvolebním billboardům
Foto: Hans Štembera
Popisek: Politické plakáty v ulicích Prahy. Do termínu voleb zbývá týden

Boj mezi primátorem Tomášem Hudečkem (TOP 09) a Svazem provozovatelů venkovní reklamy (SPVR), za kterým stojí BigMedia, se táhne několik týdnů. BigMedia přelepila volební billboardy Hudečka bílým papírem 11. září. Podle nich postavila TOP 09 v Praze reklamní panely větší než šest metrů čtverečních, které povolují nové předpisy, a navíc porušují zákon. Podle firmy nemají například stavební povolení, posudek statika a povolení odboru dopravy. Hudeček to odmítl.

Na vrácených billboardech se však objevil odkaz na zmíněný dopis Schwarzenbergovi. Ten v minulosti mimo jiné například řekl, že některé firmy se domnívají, že jejich zájmy jsou nadřazeny předpisům. To firma v dopise dementovala.

Podle sdružení přijde Praha o stamiliony korun

Firma před časem rovněž spustila kampaň „Pražane, i ty přicházíš o peníze", v níž kritizuje smlouvu mezi Prahou a reklamní firmou JCDecaux. Další plakáty odkazují na internetovou stánku www.prahapodlehudecka.cz, kde svaz kritizuje stavební předpisy omezující reklamu nad šest metrů čtverečních.

Podle sdružení přijde Praha o stamiliony korun, které jí z velkoplošných reklam plynou. Podle předpisů totiž nebudou moci vznikat nové billboardy, a až těm současným skončí platné stavební povolení, firmy budou muset obří reklamní poutače a plochy odstranit.

Primátor již dříve s kritikou nesouhlasil, je prý založena na lživých údajích. Považuje ji za nedemokratický zásah do voleb.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: dkr, čtk

Tomio Okamura byl položen dotaz

bydlení

Stát musí převzít plnou odpovědnost za bytovou politiku a zajistit pro mladé lidi dostatečné kapacity cenově dostupného bydlení. Co touto vaší větou přesně myslíte? A jaká cena za bydlení je podle vás v pořádku? A jak byste řešili problém, že na řadě míst, kde je největší poptávka po bydlení, není u...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vzpoura proti Leyenové: Chce z ČR „páreček“, ne Síkelu. Zlost. I Vondra dupnul

17:40 Vzpoura proti Leyenové: Chce z ČR „páreček“, ne Síkelu. Zlost. I Vondra dupnul

Předsedkyně Evropské komise (EK) Ursula von der Leyenová s českou nominací ministra průmyslu a obcho…