Také ve zdejší městské radě více než dvacetitisícového města mají muslimové většinu a volání k modlitbám se v Hamtramcku ozývá ulicemi pětkrát denně. Jedním ze zdejších obyvatel je také čtyřicetiletý Thaer Hoshan, který opustil svoji rodnou Sýrii před třemi lety společně se svojí tehdy těhotnou manželkou a pěti dětmi. Téměř devatenáct měsíců následně strávili v Jordánsku, kde byla prověřována úředníky OSN jejich totožnost. Do Spojených států přijeli letos v srpnu. „Příchod do Hamtramcku byl nervy drásající. Neměli jsme tušení, co od zdejšího života můžeme očekávat. Když jsme to tady ale viděli, byli jsme příjemně překvapeni. Mešitu máme hned za rohem a většina lidí tu mluví stejným jazykem. Cítíme se tady skutečně jako doma,“ říká Hoshan.
Hoshan odmítá, že by měl někdy něco společného s Islámským státem. Osobně prý nikdy netoužil po zabíjení druhých. „Jediného člověka, kterého bych chtěl vidět mrtvého, je prezident Asad. Pokud jde o zabíjení jiných lidí, islám je striktně proti tomu,“ říká bývalý farmář a stavební dělník. Se svojí rodinou si pronajal za 500 dolarů měsíčně dům nacházející se poblíž místa, jež bylo kdysi nazýváno Malou Varšavou. Většina zdejších obyvatel zde dříve byla polského původu, než je vystřídali před několika lety migranti z Blízkého východu. Podle aktuálního sčítání lidu zde tvoří Arabové 23 % populace, Bangladéšané 19 % a Bosňané plus další muslimové asi 10 %. Zatímco počet příslušníků polské komunity se snížil asi na 11 %. Pnutí mezi muslimskou komunitou a původními obyvateli začalo v roce 2004, kdy radní odhlasovali, že mohou místní mešity svolávat věřící k modlitbám přes reproduktory.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pro