Ulevuji husté dopravě, těší Richterovou. Jezdí Prahou do práce na kole

07.05.2021 21:06

Pirátská poslankyně Olga Richterová se přihlásila do letošního projektu Do práce na kole. A právě o něm a o síti cyklostezek v hlavním městě píše na svém facebookovém profilu. „Akce je podle mě skvělou příležitostí, jak se zamyslet nad tématem udržitelné dopravy ve městech,“ uvedla.

Ulevuji husté dopravě, těší Richterovou. Jezdí Prahou do práce na kole
Foto: Repro FB
Popisek: Pirátská poslankyně Richterová jezdí do práce na kole
reklama

"Jezdíte alespoň občas do práce na kole? Nejste sami! Cyklosčítače napočítaly minulý rok o 38 % víc jízd než o rok dříve. Já jezdím na kole do práce ráda, v průběhu celého roku, když to jen trochu jde. Je to díky rodičům; naučili nás využívat cyklodopravu už jako děti. Teď už se blížím čtyřicítce a zjišťuju, jak důležité je kolo i pro moje zdraví. Těší mě i to, že ulevuje husté městské dopravě. Proto jsem se ráda s kolegy přihlásila i do letošního projektu Do práce na kole," poznamenala Richterová. 

"Akce je podle mě skvělou příležitostí, jak se zamyslet nad tématem udržitelné dopravy ve městech. Žijeme totiž v době, kdy se překotně mění technologie, pracovní návyky i hodnoty lidí, kteří ve městech žijí. Například mladí lidé už podle výzkumů čím dál víc upřednostňují městskou dopravu, sdílená auta, případně jezdí právě na kole nebo chodí na kratší vzdálenosti pěšky. Oproti předchozí generaci proto mají daleko menší zájem vlastnit auto, často se bez něj dokonce úplně obejdou," podotkla.

Anketa

Jste Čech, nebo Evropan?

96%
2%
hlasovalo: 22114 lidí
"Stále důležitější je pro občany měst také otázka, jak odlehčit dopravnímu náporu v centrech, aby tam byl větší klid a lépe se nám tu dýchalo. V Praze je proto klíčové, aby stát zaměřil svou pozornost na dostavbu Pražského okruhu, který část dopravy z centra vyvede ven. Je také nutné rozšířit kapacity železničních tratí, které přes Prahu vedou. Co je třeba dělat dál a v čem si velmi dobře vede magistrát pod pirátským vedením, je stavba nových linek MHD a odstavných P+R parkovišť. Odstavná parkoviště na vnějších okrajích Prahy jsou obzvláště důležitá pro 200 000 lidí, kteří denně dojíždějí do Prahy za prací. Ideálem je, aby zaparkovali za městem a do centra už dorazili MHD. Městská hromadná doprava je v důsledku stejně jedním z nejpohodlnějších, nejrychlejších a nejlevnějších způsobů přepravy po městě. Navíc pak nemusíte řešit parkování (města budou mít vždy omezený počet parkovacích míst, protože tady žije hodně lidí na malém prostoru)," dodala také pirátská poslankyně, jež se netají svou radostí z rozvoje cyklostezek. Ty podle jejích slov lidem umožňují bezpečnou cyklodopravu po městě.

"Na Rohanském ostrově v minulých týdnech vznikl třeba nový úsek cyklostezky A2, brzy se postaví podjezd pro cyklisty i pěší pod Mánesovým mostem na Klárově a hodně se těším také na vznik cyklopruhu na Smetanově nábřeží přímo v srdci Prahy nebo na zprovoznění drážní a liniové dráhy v mé domovské Praze 10," uzavřela Richterová a vyzvala lidi, aby diskutovali o tom, jak se přepravují oni a jak by podle jejich představ měla vypadat udržitelná doprava v Praze. Zároveň uvedla, že dnes je poslední možnost se do projektu www.dopracenakole.cz přihlásit.

 

 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: vef

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Tak a hotovo. Pavel Novotný se vztekal a bude znova: ODS se ozvala

19:31 Tak a hotovo. Pavel Novotný se vztekal a bude znova: ODS se ozvala

Pavel Novotný, svérázný politik ODS a starosta pražských Řeporyjí, do Sněmovny definitivně kandidova…