Po volbách se zpravidla počet ministerstev neřídí jejich potřebností a účelností, ale potřebou rozdělit je co do počtu mezi koaliční partnery. Pokud jejich počet neodpovídá poměru získaných mandátů a síle v koalici, nějaké ministerstvo se zruší, sloučí, nebo přibude. Když by vznik nového nebyl obhajitelný, vymyslí pozici ministra bez portfeje, případně nějaký nový výbor či vládní agenturu pro boj proti něčemu, přičemž je druhořadé, proti čemu to je. Hlavně aby odpovídal počet. Nejinak je tomu při obsazování funkcí v parlamentu a senátu a jejich výborech.
Podobné je to při obsazování postů v podnicích řízených státem a v různých veřejných institucích, jejichž existence je závislá na veřejných penězích. Odbornost a zkušenosti z oblasti, kam mají usednout, je zcela vedlejší. Jediné kritérium je politická příslušnost a poměr. Většinou jde o poměr křesel získaných ve sněmovně, nicméně výjimkou nebývá ani poměr mezi lidmi v klasickém slova smyslu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: František Matějka