Tak přesně to dělá národní podnik Budvar, když vydává příběh adopce značky Budweiser americkým Anheuserem-Buschem za svůj. A německý název Budweiser za název svého pivovaru. Přivlastnil si (pro účely reklamy) také rytíře ze znaku budějovických měšťanů, který původně příslušel měšťanskému pivovaru.
U soudů argumentuje tím, že již investoval mnoho do propagandy a veřejné mínění se mu podařilo změnit natolik, že dnes si již lidé spojují značku Budweiser právě s Budvarem. Podle vyjádření NSS historický nárok na původní název není nikde uzákoněn a proto je nutné v rozsudku vycházet pouze ze současného veřejného mínění.
Když se řekne Budweiser, každému se vybaví Budvar. Málokdo již ale ví, že český akciový pivovar Budvar vznikl až 100 let po vzniku původního "německého" Budweiseru 1795. V době národního obrození dávali Češi najevo své vlastenectví tím, že přestali pít pivo z "německého" Budweiser Bürgerbräu Bräuhaus1795, který již v té době exportoval své výrobky do USA a bylo po něm pojmenováno i americké pivo Budweiser.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV