První indicie o přehřátí ekonomiky se dostaví hned poté, co se vydáte prakticky jakýmkoliv směrem autem. Na každé jen trochu větší komunikaci se pohybuje až nezvyklé množství kamiónů. To svědčí nejen o tom, že snaha domácích elit udělat z Čechů skrze investiční pobídky a podhodnocenou korunu národ řidičů a skladníků slavila úspěch, ale také, že konjunktura v Evropě a u nás sílí a zboží se přepravuje všemi směry.
Další mikroekonomickou známkou, že sýpky jsou plné a přišla doba hojnosti, jsou pak plné hotely, penziony a restaurace. Neplatí to samozřejmě paušálně, ale “zážitek” z turisticky atraktivnějších míst v ČR je takový, že lidé nemají hluboko do kapsy a turistický průmysl jen kvete. Nedílnou součástí tohoto dojmu je pak to, že provozovatelé českých rekreačních a restauračních zařízení již našli to, čemu makroekonomové po anglicku říkají “pricing power”, aneb že se nestydí zvedat ceny svých služeb.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV