Víme, jak se u nás vleče nová výstavba. Týká se to hlavně dálnic, ale také modernizace železnic a developerských projektů. Podle hodnocení Světové banky ve vyřizování stavebního povolení obsadila Česká republika 127. místo ze 185 porovnávaných zemí. Lépe na tom jsou dokonce i Kongo a Čad. V naší zemi trvá vyřízení stavebního povolení 247 dnů, v Dánsku pouhých 64 a sousedním Německu 126 dnů. Je všeobecně známou skutečností, že systém povolování nových staveb je v naší zemi jeden z nejsložitějších na světě.
Nelze se tedy divit tomu, že ministerstvo pro místní rozvoj připravilo novelu stavebního zákona, která má tento problém řešit. Jednou ze změn je i omezení účasti spolků na stavebním řízení. To schvaluji. Jeden extrém byl za komunistů, když lidé nesměli do ničeho mluvit, a druhý extrém nastal v současné doby, kdy nejrůznější rádoby ekologická sdružení blokují často nesmyslnými námitkami klíčové dopravní stavby i dlouhá léta. Uvedu případ jakéhosi obskurního sdružení Voda z Tetčic u Brna. Ten vede bývalý zdejší zastupitel Josef Dvořák, který zuřivě za použití nesmyslných námitek už pět let brání rekonstrukci železniční tratě Brno – Jihlava. Jestliže oni spolkaři bojují proti této stavbě ve stylu, „lidé nemají jezdit za prací do Brna, ale pracovat v Tetčicích“ nebo „zrušte trať na Jihlavu a místo ní udělejte cyklostezku,“ tak se nejedná o seriózní argumenty pro stavební řízení, ale o záležitost pro psychiatra.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV