Nejméně od loňského listopadu se téma plánovaného rozšíření mýta objevuje ve stále větší míře při jednáních v rámci dobrovolných svazků obcí, místních akčních skupin či mikroregionů nebo na poradách starostů jednotlivých obcí s rozšířenou působností. Odmítnutí ministerského plánu se stává jedním z bodů usnesení těchto jednání.
Starostům také vadí, že s nimi ministerstvo dopravy plán neprojednalo, ani je nijak neinformovalo. Například valná hromada Dobrovolného svazku obcí Ždánický les a Politaví sdružujícím 27 obcí v okolí Slavkova u Brna doslova vyzvala „ústřední orgány státní správy k výraznému zlepšení komunikace vůči samosprávám v dotčených územích (včetně území, kde lze předpokládat následné dopady přijímaných opatření) a po zrušení současného výběrového řízení na zpoplatnění vybraných úseků silnic I. třídy k podrobnému projednání nových zadávacích podmínek se samosprávami, na které opatření dopadne“.
Právě na nekomunikativnost ministerstva dopravy poukázali i starostové 21 měst a obcí podél silnice I/22 spojující Plzeňský kraj s Jihočeským krajem v úseku Domažlice – Klatovy – Strakonice – Vodňany ve svém otevřeném dopise premiérovi Andreji Babišovi v závěru loňského roku.
S plánem nesouhlasí starostové po celém území České republiky, nejsilněji ale v Plzeňském, Jihočeském a Jihomoravském kraji.
Podle probíhajícího zadávacího řízení by mělo být od 1. ledna 2020 nově zpoplatněno 900,3 kilometru silnic I. třídy pro vozidla s povolenou hmotností nad 3,5 tuny. Aktuální nejzazší termín pro čtyři uchazeče k odevzdání závazných cenově technických nabídek je 8. března 2018.
Za Petici Stop mýtu na jedničkách!
Jiří Polák
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV