Jiří Polák: Starostům vadí plán rozšířit mýto i skutečnost, že s nimi nikdo nejednal

05.02.2018 16:28

Již více než 400 starostek a starostů vyjádřilo v těchto týdnech nesouhlas s plánovaným rozšířením mýta na 900 kilometrů silnic I. třídy od roku 2020. Mnozí z nich protestují opakovaně. K nesouhlasu je vede především obava, že zpoplatnění silnic I. třídy povede k objíždění nově zpoplatněných úseků po těch nezpoplatněných včetně silnic nižších tříd. Tím by došlo nejen k výrazné devastaci těchto objízdných tras, ale i ke zhoršení životních podmínek v obcích ležících na potenciálních objízdných trasách.

Jiří Polák: Starostům vadí plán rozšířit mýto i skutečnost, že s nimi nikdo nejednal
Foto: mytocz.eu
Popisek: Mobilní kontrola výběru mýtného - ilustrační foto

Nejméně od loňského listopadu se téma plánovaného rozšíření mýta objevuje ve stále větší míře při jednáních v rámci dobrovolných svazků obcí, místních akčních skupin či mikroregionů nebo na poradách starostů jednotlivých obcí s rozšířenou působností. Odmítnutí ministerského plánu se stává jedním z bodů usnesení těchto jednání.

Starostům také vadí, že s nimi ministerstvo dopravy plán neprojednalo, ani je nijak neinformovalo. Například valná hromada Dobrovolného svazku obcí Ždánický les a Politaví sdružujícím 27 obcí v okolí Slavkova u Brna doslova vyzvala „ústřední orgány státní správy k výraznému zlepšení komunikace vůči samosprávám v dotčených územích (včetně území, kde lze předpokládat následné dopady přijímaných opatření) a po zrušení současného výběrového řízení na zpoplatnění vybraných úseků silnic I. třídy k podrobnému projednání nových zadávacích podmínek se samosprávami, na které opatření dopadne“.

Právě na nekomunikativnost ministerstva dopravy poukázali i starostové 21 měst a obcí podél silnice I/22 spojující Plzeňský kraj s Jihočeským krajem v úseku Domažlice – Klatovy – Strakonice – Vodňany ve svém otevřeném dopise premiérovi Andreji Babišovi v závěru loňského roku.

S plánem nesouhlasí starostové po celém území České republiky, nejsilněji ale v Plzeňském, Jihočeském a Jihomoravském kraji.

Podle probíhajícího zadávacího řízení by mělo být od 1. ledna 2020 nově zpoplatněno 900,3 kilometru silnic I. třídy pro vozidla s povolenou hmotností nad 3,5 tuny. Aktuální nejzazší termín pro čtyři uchazeče k odevzdání závazných cenově technických nabídek je 8. března 2018.

Za Petici Stop mýtu na jedničkách!

Jiří Polák

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bohdan Babinec: Není chování mocných světa, Evropské unie, USA a NATO farizejské?

12:16 Bohdan Babinec: Není chování mocných světa, Evropské unie, USA a NATO farizejské?

Jsme svědky brutální války, kterou vede agresivní Putinovo Rusko proti Ukrajině. Tuto agresi odsoudi…