Jiří Řezník: Let MH17 ve světle průběžné a závěrečné zprávy 1

17.10.2015 17:18 | Zprávy

Nizozemští vyšetřovatelé se měli vyloučit sami z vyšetřování z podezření možné zaujatosti, protože se tehdy v nizozemských masmédiích objevila fotka ženy s transparentem "Putine, vrať mi mé dítě".

Jiří Řezník: Let MH17 ve světle průběžné a závěrečné zprávy 1
Foto: tan
Popisek: Trosky malajského letadla na Ukrajině

To nutně muselo změnit uvažování těch nizozemských vyšetřovatelů. A proto ta zpráva je nutně neobjektivní. Nechápu, proč se stále uvažují pouze tři podezřelí, když všichni tři to vášnivě popírají a nic z toho nemají. Spíše naopak. 17. července 2014 hodinky jednoho z cestujících, nalezené na zemi v relativně uspokojivém stavu, se zastavily v 17,30. Společnost Malaysia Airlines vyhlásila 1. června 2015 bankrot, přičemž úpadek začal již dlouho před 8. březnem 2014. (1)

Co vyspekulovala jedna regionální organizace, když se zapomněla podívat na datum

Podle regionální organizace Human Rights Group "Poloostrov Krym"17. července z letiště v Amsterdamu s rozdílem 17 minut odstartovaly dva identické boeingy 777/200. První z nich imitoval let MH17, ale ani jeden pasažér zaregistrovaný na tento let se v něm nenacházel. Všichni cestující letu Amsterdam – Kuala Lumpur, zaregistrovaní na let MH17 17. července 2014, měli odletět z letiště v Amsterdamu 17 minut po letadle později sestřeleném nad teritoriem Donbasu, a letadlo pak s nevelkým zpožděním v pořádku přistálo na letišti v Kuala Lumpur. Letoun, imitující let MH17, byl naveden běžným vzdušným koridorem přes Donbas, ale pravé letadlo bylo navedeno ukrajinskými dispečery přes takzvaný „jižní vzdušný koridor“, který se nachází ve sféře chersonské dispečerské služby.

Vskutku zdařile naplánovaná operace?

Letadlo mělo být zachyceno radiolokátory PVO Ruska umístěnými na Krymu při přeletu v rajonu Geničeska. Chersonská a Zaporožská dispečerská služba mohou obsluhovat vzdušný prostor jen přes systém SNS (komunikace, navigace, dozor) a nemají možnost používat modernější ATM a ATS. Z toho důvodu se „jižní koridor“ na Rusko prakticky nepoužívá pro tranzitní lety mezinárodní dopravy. Po přeletu nad Geničevskem bylo letadlo úspěšně předáno ruským dispečerům, kteří ho vedli dále do Kazachstánu. Po přeletu nad teritoriem Ruska ho kazašští dispečeři bezpečně převzali a letadlo pokračovalo dál. Při přijetí letadla ruskými dispečery se letadlo „představilo“ jako charterový let, ale skrýt svoji náležitost k Malaysian Airlines samozřejmě nemohlo. V harmonogramu Amsterdamského letiště však nebyly hlášeny žádné charterové lety. Žádný charter však nepřistál ani v Malajsii. 17. července je na letišti v Kulala Lumpur zapsáno pouze bezpečné přistání letu MH17 z Amsterdamu.

Muselo by se ale jednat o spiknutí na téměř mezivládní úrovni, protože malajský ministr obrany Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein 19. srpna řekl, že 28 ze 43 malajských obětí tragické nehody  MH17 bylo identifikováno.

Šlo o provokaci?

Tato údajná provokace měla být naplánována tak, že v březnu, těsně po krymském referendu, ukradené letadlo boeing 777 Malaysian Airlines, spadne na teritoriu Ruska a pak země Západu prohlásí, že letadlo sestřelili Rusové. Ale ukrajinská „armáda“ znovu ukázala, že pověřit ji uskutečněním jakéhokoliv úkolu nelze a letadlo spadlo na teritoriu Ukrajiny. Provokace sledovala údajně dva cíle – obnovit silně pošramocenou reputaci Angely Merkel, která nemohla ysvětlit občanům Německa, proč podporuje Spojené státy a Ukrajinu proti Rusku, když sankcemi jsou poškozeni i němečtí výrobci ztrácející obrovské trhy v Rusku. Rovněž Barak Obama prý nbyl schopen vysvětlit Američanům, proč do tohoto konfliktu vlezl.  Podle krymské organizace Human Rights Group důvody vytvoření ukrajinské krize Spojenými státy byly spojené s výstavbou Nikaragujského kanálu, kterou plánuje Rusko spolu s Čínou, a se začátkem příprav těžby ropy u břehů Kuby a dalších latinskoamerických zemí. Ale vysvětlit toto Barak Obama svým voličům nemůže, protože průměrného Američana nezajímají problémy hrstky amerických oligarchů, jejichž zájmy Barak Obama reprezentuje. Poté, co letadlo na Ukrajině havarovalo, a po obdržení všech informací o dvou letadlech od ruských zvláštních služeb,  Merkelová i Obama žádnávfakta potvrzující „ruskou“ stopu v případě ukrajinskou juntou sestřeleného boeingu předložit nemohou,

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Ukrajina (válka na Ukrajině)

Zprávy z bojiště jsou v reálném čase těžko ověřitelné, ať již pocházejí z jakékoliv strany konfliktu. Obě válčící strany z pochopitelných důvodů mohou vypouštět zcela, nebo částečně nepravdivé (zavádějící) informace.

Redakční obsah PL pojednávající o tomto konfliktu naleznete na této stránce.

autor: PV

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

koncesionářské poplatky

Dobrý den, pane Nachere. Samozřejmě vím, že jste proti zvýšení koncesionářských poplatků, a pokud to dobře chápu, tak když budete u moci, tak je opět snížíte? A neuvažujete o jejich úplném zrušení? Já netvrdím, že se třeba na nějaké pořady na ČT nekoukám, ale pokud jde o zpravodajství rozhodně mi ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ivo Strejček:  Co se to děje v Německu?

15:49 Ivo Strejček: Co se to děje v Německu?

Denní glosa Ivo Strejčka