Já vidím hlavní problém v tom, že tyto děti, obvykle vychovávané jinak, než je většinový standard, jsou „hozeny do vody“ a musí řešit několik problémů najednou. Základ řešení problému vidím už v předškolní výchově. Tyto děti musí absolvovat minimálně dva roky předškolní výchovy v mateřské školce, aby získaly základní zkušenosti a návyky. To samé platí pro výchovu dětí v dětských domovech. I tam může být setkání s dětmi z většinové společnosti přínosné.
Je zřejmé, že v tomto věku by na tyto děti mohl kolektiv působit pozitivně a takto socializovány by pak ve škole mohly mnohem snáze čelit požadavkům výuky. Nyní je situace často taková, že jim pouhá absence základních návyků znemožňuje řádně se učit.
V případě, že by zkušenosti v kolektivu svých vrstevníků získaly již dříve, určitě by se jim ve škole žilo mnohem snáze.
PaedDr. Mgr. Augustin Karel Andrle Sylor
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Andrle - profil