Michael Rada: E-MOTION a škola

21.09.2016 8:35

Jak jsem sliboval, budou pravidelnou částí mých příspěvků i témata týkající se čisté mobility, a proto se dnes na toto téma vrhnu přímo po hlavě. Důvod? Někteří v daném směru totiž ztratili nejen soudnost, ale i hlavu.

Michael Rada: E-MOTION a škola
Foto: Archiv Michaela Rady
Popisek: Michael Rada

Poslední z poznámek z perexu narážím na skutečnost, které zhruba před dvěma měsíci začala decimovat kruhy příznivců výrobků společnosti čínské společnosti NINEBOT. Je to ta samá společnost, které před téměř rokem oznámila, že se spolu s dalšími čtyřmi čínskými investory stala vlastníkem britské (americké) značky SEGWAY.

Ano té značky, které vyvolává negativní emoce hlavně v ulicích hlavního města, kde se nekontrolovaně prohání zahraniční jezdci na strojích ruských půjčovatelů a provozovatelé zábavy bez hranic a omezení. Po nabubřelých prohlášeních zastupitelů města, se zákazy posouvají na konec roku (kdy už se stejně nic nepůjčuje) s cílem, aby na ně do začátku další sezony voliči zapomněli.

A ti samý zastupitelé se rozhodli ve své nadřazenosti zahrnout do zákazů vše co má v sobě vynález starý téměř jak civilizace sama. Je možné, že se při zákazu nepodívali ani na českou stránku WIKIPEDIE natož aby se podívali na podstatně obsáhlejší stránku anglicky psanou, dozvěděli by se totiž, že chtějí zakázat něco, co zdaleka není synonymem jen jedinému výrobku, ale celé řadě zařízení, které dle nařízení do poloviny Prahy rázem nesmí.

Jsem osobně zvěda, kdy zastaví Orloj, který gyroskop také obsahuje, či kdy zasáhne zákaz i pražské letiště, kde gyroskopických zařízení je v provozu více než málo. Mohlo by vypsat i Prahu jako bezletovou zónu, protože v každém letadle, včetně vrtulníku se gyroskop také nachází a tak bych mohl pokračovat třeba až k invalidním vozíkům a v některých případech i zdravotním pomůckám nošeným uvnitř těla.

Naštěstí neobsahuje gyroskop auto se spalovacím motorem a proto je třeba jich do města pustit víc. V rámci ekologie bych modré parkovací zóny na zbytku Prahy doplnil zelenými. Ne pro prostředky čisté mobility, ty do Prahy nesmí, ale pro offroady a další velké vozy pro malé lidi, které í díky větší šířce nemají kde parkovat. Nebál bych se dokonce zúžit chodníky, protože co může být ekologičtější než offroad s pořádným spalovacím motorem, jímž protéká 100 na 100, jako to bylo svého času v BVP, či tanku.

Ještě než přejdeme od gyroskopů na jiné téma, bych se rád radních zeptal, kam se mají odevzdávat chytré telefony. Gyroskop má totiž integrován každý z nich a věřím, že brzy dostanu odpověď, abych nepřekračoval nařízení konšelů.

Doprava v metropolích je vůbec zajímavým tématem a její budoucnost dokonce může přinést i 1000 Dolarů tomu, kdo v maximálně dvouminutovém videu, představí, jak ji vidí on, či ona. Stránky soutěže najdete pod tímto linkem

Ovšem kdo ví, třeba čistá mobilita nepřipadá konšelům a politikům dost sexy, třeba by potřebovali, aby Prahu brázdilo více solárních jachet, možná že však raději uvidí v ulicích více mobilních tulipánů, brázdících ulice nejlépe s modrým majáčkem. Ovšem třeba to vidím naprosto chybně a nejde ani tak o výrobek jako takový, ale o prestiž značky, kterou nese YAMAHA nebo AUDI?

P.S. nevím jak u Vás, ale u mne vítězí energeticky soběstačná YAMAHA. Těším se na další setkání

P.P.S. že jsem zapomněl na školu? Ale kdepak, do škol už na elektrické jednokolce jezdím a spolu se mnou i čím dál více žáků a studentů, kteří přestávají zbytečně utrácet za MHD a ušetřené prostředky investují do dalšího vzdělávání a zdravého životního stylu, jehož širší obzory se jim i díky E-MOTION otevírají čím dál víc. Aby ne, když chodí na akce, kde čistá budoucnost je přístupná již dnes.

P.P.P.S. Třeba i u nás se najdou

Autor je "otcem projektu" Mezinárodního Obchodního Centra Udržitelného Rozvoje, které založil s cílem "vytvoření světa bez odpadů a plýtvání ve všech jejich podobách". Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1. 1. 2015  projekt E-MOTION, v němž se věnuje publicitě osobních elektrických transportérů, například elektrických jednokolek s gyroskopem. Předtím působil na seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska. Za nejlepší knihy považuje MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY a PROROK, jelikož dle jeho slov obě nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je prý jeho dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechová vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah jeho příspěvků vynahradí.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

Důchodová reforma

Tvrdíte, o důchodové reformě jednáte i s laickou veřejností. Jak? Kde? Jsem si ničeho takového nevšiml. A myslíte, že má smysl schvalovat něco, na čem se aspoň z větší části neshodnete s opozicí? K čemu reforma, kterou jiná vláda zase zruší, což už se stalo? Nebylo třeba chybou, že jste s opozicí ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Žantovský: Jak jsem potkal knihy – díl 353. Jak ulovit štiku dlouhou jako stehno antické bohyně

16:59 Petr Žantovský: Jak jsem potkal knihy – díl 353. Jak ulovit štiku dlouhou jako stehno antické bohyně

Petr Žantovský ve svém pravidelném „Jak jsem potkal knihy“ tentokrát vybral pro májové čtení báseň o…