Před sedmi lety Evropský soud ve Štrasburku na základě žaloby několika absolventů „zvláštních“ škol rozhodl, že Česko skutečně romské děti diskriminuje tím, že je nadměrně posílá do „zvláštních“ škol. Ani po tomto verdiktu se ale nepodařilo problém „zvláštních“ či v současné terminologii „praktických“ základních škol vyřešit.
Chodí do nich stále naprosto nepoměrné množství romských dětí – přibližně 30%, přestože jsou tyto školy zjednodušeně řečeno určeny pro děti s lehkou mozkovou poruchou, vyjádřenou hodnotou IQ pod 70. V běžné populaci trpí takovou lehkou mozkovou poruchou 2-3% dětí. V Česku je ale problém „praktických“ škol především problémem politickým, problémem, který odráží neřešenou krizi v soužití majority a romské menšiny a života v sociálně vyloučených oblastech, či tvrději řečeno ghettech. Podrobněji jsme se problému věnovali například ZDE.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.