Když se 11. 3. 2020 spustila distanční výuka ve školách, téměř okamžitě přišla televize s projektem „Učí telka“. Je náhoda, že byl tak rychle vymyšlen a spuštěn takový program? Tento projekt běžel pro základní školy paralelně s distanční výukou. Hned mě jako učitele napadlo, že by to mohla být nebezpečná konkurence.
Digitalizace byla naplánována v roce 2010
Jakoby náhodou se také vyrojily různé, řekněme zájmové skupiny, které nabízely webináře pro přípravu učitelů na online výuku. Že bychom měli tak pružné podnikavce, kteří se tak rychle chytili příležitosti? Někteří učitelé se sami nadšeně vrhali do online vyučování, někteří k tomu byli nuceni. Jaksi se ten školní rok 2019/2020 doklopýtal do konce června a všichni byli rádi, že to skončilo. Média se ale nevzdala krásného tématu digitalizace školství. Dokonce i o prázdninách toto téma zaměstnávalo mnoho odborníků i učitelů, těch nadšených učitelů pro digitalizaci. Mohli jsme se dozvědět, že „digitalizace byla naplánována už v roce 2010, ovšem brzdili ji učitelé – dinosauři, kteří nejsou technicky zdatní a pořád trvali na výuce s knihou a tabulí. Nyní, díky koronaviru, můžeme konečně zažít to blaho v podobě technologií, které jsou vsunuty mezi učitele a žáky! Mluvčí pevně doufali, že žáci budou na podzim vyžadovat tyto technologie ve své výuce.“
Ne jestli, ale kdy
Parlament nám o prázdninách odhlasoval distanční výuku jako rovnocennou formu vyučování. Nebylo tedy otázkou jestli, ale kdy naši soudruzi ve vládě odstartují druhou vlnu distanční výuky ve školách. Učitelé se hned po prázdninách začali na tuto variantu připravovat. Nastavovaly se programy, probíhalo školení a praktické zkoušky online výuky učitelů i žáků v hodinách IT. Sbíraly se kontakty na žáky i rodiče, kdyby byly technické problémy. Dne 5. října byla druhá vlna spuštěna na středních školách, prý na 14 dní. Tentokrát mezi žáky nepanovalo takové nadšení jako na jaře a žáci starších ročníků mi v pátek s určitou skepsí popřáli krásné Vánoce a šťastný nový rok.
Velký skok do tmy
Ve středu 7. 10. měl náš učitelský sbor první online poradu. Paní zástupkyně se rozplývala ve stylu „Malý krok pro člověka, ale velký skok pro lidstvo“, když zdůraznila, že je to první online porada v historii naší školy. Věřím tomu, že takový skok letos udělala, nebo udělá každá škola. Mladší kolegové se mohli pochlubit stoprocentní online výukou a dokonce se zajímali o to, kam ukládat záznamy svých přednášek, aby o informace nepřišli chybějící žáci. Připadli mi jako stachanovci za dob Sovětského svazu, kteří plnili plán na 150 procent! Náš pracující lid prý také občas splnil aspoň na 120 %.
Každý bude mít v mozku čip
Jako učitel cizích jazyků nesdílím vůbec nadšení učitelů pro online výuku. Učebnice anglického jazyka a doplňkové materiály, jako jsou časopisy Brigde a Gate, se netají plány globalistů. Učebnice Maturita solutions intermediate například v článku na straně 45 hlásá: „Normální lidé možná nebudou existovat – každý bude mít v mozku počítačový čip.“ V učebnici Maturita solutions elementary pak titulek článku na straně 91 oznamuje: „Budou všichni učitelé v budoucnu roboti?“
Znáte salámovou taktiku?
Nyní se hraje o to, aby si děti zvykly na výuku přes počítače se svými učiteli. Čím více se budou učitelé snažit, tím více budou všichni spokojeni, vedení školy, ministerstvo, děti i rodiče. Protože se u nás nyní vše děje podle matematického „per partes“, můžeme se dočkat toho, že další fází bude jeden tým učitelů, který bude vyučovat všechny děti v celé republice. Dejme tomu, že tato skupina bude v počtu 500 kantorů, kteří zcela nahradí 130 tisíc učitelů. Vše bude naprosto dokonalé podle plánů elit na sdílení. Lidé budou sdílet bydlení, auta a zdroje, děti budou sdílet učitele. Jen nám zde vznikne několikatisícová armáda učitelů bez práce. Doufejme tedy v nepodmíněný příjem, když se nyní tak nadšeně zasazujeme o vlastní nadbytečnost.
Autorka článku, Mgr. Milena Míčová, je středoškolská učitelka
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: PV