Otevřený dopis ministryni školství Kateřině Valachové od Asociace speciálních pedagogů ČR

05.11.2015 7:32 | Zprávy

Vážená paní ministryně, Asociace speciálních pedagogů ČR děkuje za možnost připomínkovat návrh vyhlášky k provedení § 19 a některých dalších ustanovení zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Této možnosti jsme využili a připomínky k Vašim rukám zaslali.

Otevřený dopis ministryni školství Kateřině Valachové od Asociace speciálních pedagogů ČR
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová

Je škoda, že jste Vy ani Vám podřízení pracovníci nerespektovali průběžně zasílané připomínky od pedagogů z praxe a zůstali jste v zajetí politického zadání, které sice možná vyhovuje zkresleným představám bruselských úředníků, ale poškozuje nemalé množství žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, a ve svých důsledcích žáky všechny. Chápu, že vyhrožování nevyplácením dotací apod. je třeba brát velmi vážně.

Nicméně Vaší povinností je tyto úředníky přesvědčit, že jejich jednostranné informace podsouvané ze strany několika vlivných nestátních neziskových organizací, jejichž společným jmenovatelem je snaha získat pro svoji činnost maximum peněz, se nezakládají ve velké většině na pravdě. Samozřejmě, pokud to je ale Vaším cílem. Vážená paní ministryně, myslím, že není náhodnou negativní odezva z pedagogického terénu na předložený návrh vyhlášky.

Dovolím si zde připomenout Petici k vyjádření nesouhlasného stanoviska k požadavku MŠMT na zrušení materiálu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, příloha LMP (lehké mentální postižení) bez náhrady, kterou podepsalo na sedmdesát tisíc občanů z řad pedagogů, rodičů a politiků. Vaši pozici Vám skutečně nezávidím, protože v současném složení koncepčních pracovníků ve skupině náměstka pana Jaroslava Fidrmuce je jen minimum odborníků, kteří skutečně znají školskou problematiku. Pro neodbornost nahrazenou pouze slepou poslušností není od nich možné požadovat věcně správně uchopený materiál.

O to víc byste se proto měla opírat o pedagogický terén a to nejen ve svých tvrzeních do médií, ale skutečně. Pedagogové jsou připraveni pomoci a věřte, že i po letech mnoha zklamání stále ještě rádi. Ale to musí být ze strany střešního resortního orgánu opravdový a nejenom deklarovaný zájem. A nyní ve stručnosti k návrhu vyhlášky. Podoba předloženého materiálu působí neuceleně, nepřehledně a postrádá propojení mezi jednotlivými stupni vzdělání. V textu nenacházíme řešení středního vzdělávání po ukončení povinné školní docházky. Návrh vyhlášky nerespektuje existenci různých vzdělávacích programů v jednotlivých oborech středního vzdělávání. Materiál zcela pomíjí řešení situace, kdy zákonný zástupce žáka odmítne přestup svého dítěte do školy běžného vzdělávacího proudu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Nerostné bohatství na Ukrajině

Na CNN jste tvrdil, že Ukrajina již nerostné suroviny, které jsou na jejím území nevlastní, že je vlastní někdo jiný. Jak to víte? Myslíte, že tak na USA šije nějakou boudu, a proto došlo i k vyhrocení oné schůzky, kde se měla smlouva podepsat? A kdo je tedy podle vás vlastní?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Hampl: Proč si lidé pořizují děti?

14:41 Petr Hampl: Proč si lidé pořizují děti?

Druhý pohled Petra Hampla