Petice za zajištění systémového financování školních psychologů a školních speciálních pedagogů

06.12.2020 13:39

My, níže podepsaní zástupci školních psychologů a školních speciálních pedagogů, žádáme ministra školství ČR o zajištění systémového financování školních psychologů a školních speciálních pedagogů, právě v době, kdy se připravuje rozpočet na další fiskální rok a kdy si nejen vláda uvědomila potřebu vyšších investic do školství.

Petice za zajištění systémového financování školních psychologů a školních speciálních pedagogů
Foto: kr-stredocesky.cz
Popisek: Prázdná učebna

S lítostí a znepokojením totiž konstatujeme, že se stále nedaří zajistit financování těchto odborníků ze státního rozpočtu.

Školní psychologové a školní speciální pedagogové již více než 15 let poskytují neodmyslitelnou podporu učitelům, ředitelům škol, žákům i jejich rodičům v jejich nesnadné práci se všemi žáky, a především pak se žáky, kteří  potřebují podpůrná opatření, a to na úrovni MŠ, ZŠ i SŠ. Důležitost těchto odborníků ve vzdělávání podtrhuje navíc ve své poslední zprávě také ČŠI (Kvalita vzdělávání v jednotlivých krajích ČR; 23. 9. 2020).

Přestože standardní činnosti těchto odborníků jsou již ukotveny ve vyhlášce č. 72/2005 Sb., ve znění pozdějších změn, tak jejich financování je od roku 2005, kdy se začali ve školách uplatňovat především, vázáno převážně na projekty ESF (VIP, RŠPP, RAMPS, Peníze do škol-Šablony) nebo na  podpůrná opatření žákům se speciálními vzdělávacími potřebami...

V důsledku stále odkládaného systémového financování ze strany státu nemají tito odborníci dosud žádné profesní jistoty. Jejich nenahraditelné služby a postavení ve školách jsou ovlivněny krátkodobostí zmíněných způsobů  financování, což ve svém důsledku vede i k jejich sociální i pracovní nejistotě. Dochází tak k odlivu zkušených odborníků ze školství, kteří po více než 15 letech působení ve školách považují za nezbytné, aby se jejich postavení ve vzdělávacím systému skutečně vyřešilo a přešlo se od slov k činům. Jsme přesvědčeni o tom, že je třeba nastavit systém financování těchto odborníků ve školách tak, aby měli základní pracovní  jistoty a mohli poskytovat  kvalitní a stabilní poradenskou podporu všem aktérům vzdělávání ve školách.

Děkujeme.  

Petici můžete podepsat ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Srovnání

Dobrý den, pane poslanče, nejsem si jistý, zda se od vás dočkám upřímné odpovědi, ale prosím o ni. Fiala tvrdí, jak jsme super, že hrajeme první ligu, a že se srovnáváme s těmi nejlepšími. Má podle vás pravdu nebo, což si myslím já, z nás dělá premiér blázny? V čem přesně se můžeme srovnávat s těmi ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jan Keller: Pevnost jako řešeto

11:34 Jan Keller: Pevnost jako řešeto

Evropa je připravena posilovat svoji vojenskou přítomnost na východní hranici, aby zabránila možné r…