Petr Dufek: Propad evropského automobilového trhu nekončí

17.12.2020 12:49 | Zprávy

Po nadějném září přišel slabší říjen a ještě slabší listopad, kdy se registrace nových osobních automobilů poklesly v zemích EU o 12 %. Na vině je jednoznačně lockdown v některých zemích a investiční škrty ve firmách omezujících obnovu jejich vozových parků.

Petr Dufek: Propad evropského automobilového trhu nekončí
Foto: investicniweb.cz
Popisek: Petr Dufek

Propad registrací (prodejů) se týkal téměř všech zemí EU, výjimkou byly jen poměrně malé trhy jako Kypr, Irsko nebo Rumunsko. Největší trhy v Evropě byly v červených číslech. Nejmenší pokles zaznamenalo Německo (-3 %) a Itálie (-8,3 %). Ve Francii, stejně jako ve Španělsku nebo již mimo EU stojící Británii byl tentokrát pokles dvojciferný.

Podíváme-li se na čísla od začátku roku, tak nenajdeme v rámci EU jedinou zemi, kde by registrace nových vozů rostly. Pokles se zatím pohybuje v rozmezí 16 % až 42 %, přičemž celý unijní trh se zatím zmenšil o více než čtvrtinu. Tak rychlý propad nezaznamenal trh ani po světové finanční krizi. To, co tenkrát trvalo pět let, se letos „podařilo“ stihnout za několik málo měsíců. Z patnáctimilionového trhu je rázem trh, kde se neprodá (kumulovaně) ani 12 milionů vozů.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

To jako fakt?

Podle rozhodnutí Evropského soudního dvora prý státy musí ubytovat migranty, i když už nemají kapacity. Je to pravda? A jestli ano, není fakt načase z EU snad i vystoupit? Vždyť to je zase rozhodnutí, které jde proti zdravému rozumu.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Hampl: Proč patření na Západ nemůže fungovat

15:57 Petr Hampl: Proč patření na Západ nemůže fungovat

Druhý pohled Petra Hampla