Propad registrací (prodejů) se týkal téměř všech zemí EU, výjimkou byly jen poměrně malé trhy jako Kypr, Irsko nebo Rumunsko. Největší trhy v Evropě byly v červených číslech. Nejmenší pokles zaznamenalo Německo (-3 %) a Itálie (-8,3 %). Ve Francii, stejně jako ve Španělsku nebo již mimo EU stojící Británii byl tentokrát pokles dvojciferný.
Podíváme-li se na čísla od začátku roku, tak nenajdeme v rámci EU jedinou zemi, kde by registrace nových vozů rostly. Pokles se zatím pohybuje v rozmezí 16 % až 42 %, přičemž celý unijní trh se zatím zmenšil o více než čtvrtinu. Tak rychlý propad nezaznamenal trh ani po světové finanční krizi. To, co tenkrát trvalo pět let, se letos „podařilo“ stihnout za několik málo měsíců. Z patnáctimilionového trhu je rázem trh, kde se neprodá (kumulovaně) ani 12 milionů vozů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
autor: PV
Vy pořád řešíte jen nějakou regulaci obsahu na internetu
Ale řešíte problém i z opačného úhlu, kdy se nejen z internetu vytrácí svoboda slova a názoru? Mě přijde, že se dnes už nahlas nesmí říci, co si opravdu myslíte. Nemyslím nezákonné věci, ale prostě svůj názor, který třeba zrovna vaše vláda nebo většinová společnost neuznává. To ale pak přeci není žá...
Další články z rubriky

17:50 Lukáš Kovanda: Trumpova cla, včetně nyní nového 30procentního, připraví Česko letos o 76 miliard
Komentář k nákladům nových Trumpových cel pro českou ekonomiku. Americký prezident nové, 30procentní…