Průzkum: Statisíce firem a živnostníků zasáhne zpřísněné nařízení o ochraně osobních údajů

07.08.2017 11:47

Nová norma si vyžádá miliardové investice ve výši zhruba šesti miliard

Průzkum: Statisíce firem a živnostníků zasáhne zpřísněné nařízení o ochraně osobních údajů
Foto: hns
Popisek: Fotokoláž.

Na statisíce firem a živnostníků v Česku dopadne od května příštího roku nové nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů, tzv. General Data Protection Regulation neboli GDPR. Přísnější regulace má zajistit lepší vymahatelnost ochrany osobních údajů a její uvedení do praxe si vyžádá v souhrnu kolem 6 miliard korun. Za porušení nařízení hrozí viníkům pokuty až 20 milionů eur, případně 4 % z jejich obratu. Upozorňuje na to poradenská, inspekční a certifikační společnost Bureau Veritas.

Koho se GDPR týká

„GDPR se bude týkat všech osob, které pracují s osobními údaji, stačí, když zaměstnávají někoho dalšího. Nová regulace se tedy dotkne všech firem, kterých je v Česku zhruba 450 tisíc. U živnostníků, kterých je v Česku registrováno skoro 1,5 miliónu, můžeme odhadnout, že povinnost dopadne minimálně na jednu třetinu, tedy 500 tisíc. Pokud k tomu připočteme část veřejné správy, zasáhne GDPR celkově více jak milion subjektů,“ říká Jakub Kejval ze společnosti Bureau Veritas, která se problematice GDPR věnuje.

Kolik to bude firmy, úřady a živnostníky stát?

Implementace nového nařízení o ochraně osobních údajů si vyžádá podle odhadu Jakuba Kejvala zhruba 6 miliard korun. „Náklady budou odvislé od velikosti a složitosti organizací a na stavu, v jakém mají systém bezpečnosti informací. Finančně vyjádřeno půjde o průměrnou investici v řádu tisíců korun pro živnostníky a v řádu desítek až stovek tisíc pro firmy a veřejnou správu. Aby byly firmy nebo orgány veřejné správy v souladu s novým nařízením, musí si nechat zpracovat audit pro zjištění úrovně ochrany osobních údajů,“ podotýká na závěr Jakub Kejval z Bureau Veritas.

Hlavní oblasti firem pro uvedení do souladu s GDPR

  • Právní oddělení: smlouvy s klienty, dodavateli, zaměstnanci, obchodní podmínky atd.
  • Marketing: např. získávání souhlasu se zpracováním osobních údajů pří on-line kampaních atd.
  • IT a systémy: nákup nového software na šifrování či anonymizaci dat, certifikace apod.
  • HR: jmenování pověřence pro ochranu osobních údajů a jeho proškolení atd.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: I. čtvrtletí - růst čínské ekonomiky o 5,3 %

16:14 Jiří Paroubek: I. čtvrtletí - růst čínské ekonomiky o 5,3 %

Světové agentury, vč. např. Bloombergu, zveřejnily počátkem týdne čísla převzatá od čínského statist…