Po čtyřech letech strávených v pozici generálního ředitele Kosteleckých uzenin patřících do holdingu Agrofert Hanuš ke konci října z Babišova iméria odešel. A od masa se vydal zcela na opačnou stranu – k vegetariánské stravě.
Pod dohledem Romana Vaňka
„Myslím, že odcházím na vrcholu. I když rozhodnout se nebylo vůbec snadné, protože odejít z Agrofertu do nejistoty vlastního byznysu je velké riziko,“ připouští Hanuš.
Do vedení masokombinátu nastoupil v době, kdy byl podnik ve ztrátě přesahující 300 miliónů korun. „Firma je teď stabilizovaná a generuje zajímavé desítky miliónů korun zisku,“ říká.
Jako investor v novém projektu Andrej Babiš nijak nefiguruje, ujišťuje Hanuš. Většinu v nové firmě má on sám, třicet procent pak společnost Prakul Production, v níž má podíl Roman Vaněk.
„Mám nad tím chuťový dohled. Myslím, že na trhu s vegetariánskými potravinami je díra a že se dá vařit zdravě a zároveň velmi chutně. Jde o koncept fast-foodu, ne restaurace,“ řekl pro HlídacíPes.org Vaněk s tím, že projekt je velmi ambiciózní.
Cílovým stavem je mít do pěti let v rámci Evropy přes dvěstě poboček, respektive provozoven různých formátů s nabídkou vegetariánských jídel, salátů či polévek.
První pobočku fastfoodu Vegg-Go otevřel už 16. září v obchodním centru Chodov, další přidal nedávno v Ústí nad Labem. Do konce roku plánuje další v Praze, v Ostravě a v Hradci Králové.
„Do dvou let chceme do Evropy. Už teď se mi ozvali zástupci velkých obchodních center ze Slovenska a Polska,“ říká Jan Hanuš. Podle něj obchodní centra hledají nové koncepty a možnosti, jak se odlišit a Vegg-Go je pro ně vítanou alternativou ke klasickým fastfoodům.
Změnu ve vnímání životního stylu vidí podle svých slov sám na sobě. „Svou roli hraje i zdraví. Postupně k vegetariánství asi mířím, protože po čtyřicítce se ukazuje, že životní styl maso – čokoláda – Red Bull má svá úskalí,“ říká.
Návratnost? Rok na pobočku
Na rozjezd vlastního podnikání dal dohromady investici v řádech jednotek miliónů. „Stavba jedné klasické jednotky vyjde do miliónu, výhodou je, že na místě nic nevaříme, nesmažíme, takže nepotřebujeme náročné technologie, klimatizaci a podobně. Návratnost máme spočítanou do roka na každou provozovnu,“ říká Hanuš.
Jídlo se nechává připravovat centrálně od izraelské společnosti Olive Food. „Spolu s nimi dáváme dohromady menu. Třeba jejich hummus je fantastický, jde nám o to, aby to celkově skvěle chutnalo. To byla vlastně i podmínka Romana Vaňka, aby do toho s námi šel. Ukazuje se, že to funguje. Trochu řehole je najít vhodný personál, který ten poctivý přístup promítne i do obsluhy,“ říká Hanuš.
Ten využil mimo jiné i své zkušenosti spojené s konceptem Parky´s, fast-foodu zaměřeného na hot-dogy patřícího pod Agrofert, jenž vymyslel a prosadil.
„Parky´s je taky jednoduchý koncept. Zatím není v černých číslech, ale brzy by už měl být. I když u toho já už nebudu,“ říká Hanuš.
EET vítám
Pokud jde o politický vlajkový projekt teď již bývalého šéfa – elektronickou evidenci tržeb – s tou podle svých slov žádný problém nemá. “Spíše to vítám.“ říká Jan Hanuš.
„Rozhodně je dobře eliminovat nepravosti a šedou ekonomiku, věřím, že trh se tím výrazně narovná a ukáže se, kdo má vlastně místo na slunci, aniž by podváděl. Na druhou stranu to řadu jídel v mnoha restauracích zdraží, což určitě nebude populární u spotřebitelů,“ dodává.
Psáno pro HlidaciPes.org, Ústav nezávislé žurnalistiky.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV