Robert Troška: ČT nezklamala, úchylnosti jsou kontroverzní umění

30.05.2018 15:54

Česká televize zůstává dál věrna svému ideovému zabarvení a tuto skutečnost potvrdilo pondělní vydání pořadu Události, komentáře, které se věnovalo v samém závěru divadelnímu představení znázorňující znásilnění muslimky Ježíšem.

Robert Troška: ČT nezklamala, úchylnosti jsou kontroverzní umění
Foto: Archiv Roberta Trošky
Popisek: Robert Troška

Již několik týdnů se propírá divadelní zvrácenost (čtenáři mi odpustí, ale jinak tato odpornost nazvat nejde) slovinského režiséra, kde Ježíš znásilňuje muslimku. A nešlo jen o znásilnění „na krev“, ale i o vytahování našeho státního symbolu (vlajky) z jisté části ženského otvoru.

Byl jsem zvědav, jak o této kauze budou informovat jednotlivá mainstreamová média. A nezklamal jsem se!

Odvěká finta na odpoutání pozornosti od problému: řešit zástupný problém

Místo toho, aby se v médiích řešil problém samotného uvedení této hry, kde jsou hranice tzv. umělecké svobody, zda je vytahování našeho státního symbolu z ženských genitálií ještě přípustné či nikoliv, ke svému zděšení jsem zjistil, že média coby největší problém spatřují v narušení tohoto „dílka“ 20 jedinci, kteří po 10 minutách úchylností vygradovaných vytahováním naší vlajky z pochvy jedné z protagonistek to již nevydrželi a udělali na pódiu řetěz rukou, aby zabránili pokračování představení, aby poté byli policií vyvedeni ven z divadla.

V pořadu Události, komentáře jako již pokolikáté se tato emočně vypjatá událost řešila „objektivně“ pozváním jediného hosta s tím správným názorem. Jaký je ten jediný a správný názor, o tom se divák mohl přesvědčit na vlastní kůži, kdy pozvaný host začal diváky poučovat o svobodě v umění, o tom, že diváci sice mají právo na kritiku, ale to je asi tak všechno a úplně zlatým hřebem ve vyprávění přesněji poučování dotyčného hosta byla ukázka fotografie z 80.let, kdy připomínal paralelu se zákazem divadelního představení státní bezpečností z důvodu pošlapávání státního symbolu, naší vlajky.

Co ale zarazilo nejvíce, byla v tomto případě reakce moderátora, který neustále používal termín kontroverzní a ani se divákům neobtěžoval připomenout nechutnosti zmíněné výše. Divák pak mohl nabýt dojmu, že bídní chuligáni a bývalí vyhazovači narušili trošku kontroverznější představení, ale naštěstí je tu stále bdělá a progresivní ČT, která se dokáže za každou hru (není přesnější nechutnost?) postavit a její „objektivní zhodnocení dotyčné události“.

Takže místo toho, aby Česká televize řešila, jak se může taková zvrácenost povolit a ještě k tomu platit z daní našich občanů nebo jak si může pan ředitel Národního divadla Brno Glaser dovolit mluvit o svobodě projevu, pokud svým jednáním právě hodnoty jako je svoboda a odpovědnost pošlapává a překrucuje, ČT řešila podobně jako jiná média zástupný problém. Je to podobné jako když bude vedle v bytě znásilňovaná oběť a vy, abyste ji pomohli, rozrazíte dveře z pantů. A místo pachatele se policie zaměří na vás, toho, kdo chce oběť zachránit. A v tomto případě obětí je Ježíš Kristus a jeho hodnoty, na kterých vyrostla naše civilizace.

Pan ředitel Glaser, krystalon čistoty a svobodomilovnosti

A ještě pár slov k „svobodymilovnému“ řediteli Glaserovi, jen se ptám, podporoval by pan ředitel a ostatní radní tak vehementně v brněnském zastupitelstvu (ANO, Žít Brno, Zelení) svobodu divadelního projevu, pokud by na jevišti Mohamed znásilňoval židovku? V tomto případě „umělecká rovina“ by dokonce měla i historickou oporu, protože Mohamed si bral leckdy zajatkyně pro své sexuální potěšení. (Mezi zajatci byla krásná Židovka jménem Safíja. Mohamed si ji zabral pro své sexuální potěšení. Síra od ibn Isháka [I758])

Na podobnou otázku pan ředitel Glaser již v jednom rozhovoru neodpověděl a ví proč, určitě by mu vidina možné tvrdé odplaty ze strany islámských fundamentalistů nezajistila klidný spánek. A pokud by již musel odpovědět, určitě by se zaštiťoval svobodou vyznání, vsadím se, že by se k němu přidalo tolik bojovníků nejrůznějších politických neziskovek obhajující svobodu náboženského vyznání a ochranu menšin, že bychom je nestihli spočítat. Takže křesťanské symboly a Ježíš se hanobit mohou, to je v dnešní mutikulti vyspělé umělecké frontě in, kdežto islám a další náboženství jsou pod zvláštní ochranou dnešních neomarxisticky smýšlejících jedinců na radnicích.

Celá kauza této divadelní zvrácenosti ukazuje naprosto neuvěřitelnou nenávist ultralevicové multikulturalistické fronty, která se nezastaví před ničím. A platí to jak pro autory této nechutnosti, tak i pro „novodobé destruktory“ sedící v čele některých kulturních a veřejnoprávních institucí i zastupitelstvech našich některých měst.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: I. čtvrtletí - růst čínské ekonomiky o 5,3 %

16:14 Jiří Paroubek: I. čtvrtletí - růst čínské ekonomiky o 5,3 %

Světové agentury, vč. např. Bloombergu, zveřejnily počátkem týdne čísla převzatá od čínského statist…