Robert Troška: Jak dorovnat chybějící finance obcí a veřejných rozpočtů? Dalšími RADARY a zvýšením pokut.

28.05.2018 7:38 | Zprávy

Automobilismus je u dnešních „pokrokově“ smýšlejících zastupitelů měst a obcí v nemilosti. Řidiči jsou v poslední době zvláště ve větších městech štvanou zvěří, kterou je nutné pokutami a radary omezovat a škrtit.

Robert Troška: Jak dorovnat chybějící finance obcí a veřejných rozpočtů? Dalšími RADARY a zvýšením pokut.
Foto: Hans Štembera
Popisek: Doprava - ilustrační foto

Jezdím již téměř 30 let a hlavně v posledních letech se tento trend se stále stupňující intenzitou prosazuje. Jedete-li dnes po pražských silnicích (nemluvě o ulicích), neustále na vás vyskakují rychlostní omezení, kolony a radary tam, kde byste je nejméně čekali.

Kvalita komunikací je taková, jaká je, pokud se finance určené na infrastrukturu „projídají“ v jiných oblastech, kde mohou vládní strany zvýšit volební skóre, nedivme se stavu našich silnic a dálnic. Jenže finance nejsou dnes zásadním problémem v automobilismu. Tím je bezesporu nastavení priorit. Nejen, že dnes je automobilová doprava pod libozvučně znějícími pojmy omezována, takže od dnešních projektantů čteme v návrzích a realizacích slova jakozklidnění, stabilizace a další pojmy, které však značí jediné: automobilismus když ne úplně, tak alespoň částečně omezit a nejlépe zakázat.

CÍL - budování světlých "zelených" zítřků

Příčinou je přítomnost neomarxisticky (dozelena) smýšlejících členů v dnešních zastupitelstvech měst a obcí, často absoloventů humanistických a environmentálních studií, pro které je automobil nepřítel č.1 a jejichž názory na dopravu jsou limitovány autobusovou zastávkou ze které vystupují při příchodu /odchodu na svá teplá místečka v kancelářích. O tom, že automobil lidé potřebují nejen na nákupy, ale i na to , aby se občan uživil, již tito „progresivní“ zastupitelé neuvažují.

Proto se dnes v Praze nerozšiřují čtyřrychlostní komunikace, které by ulehčili řidičům přesun, ale naopak dochází ke stále většímu zahušťování a rychlostním omezením.

V některých případech jsou instalovány radary na čtyřrychlostních mimoúrovňových komunikací, kde vůbec chodci nesmí. Klasickým příkladem je 80 km/hod. limit na Rozvadovské spojce na Praze 5, přijíždíte-li ze západní části Čech do Prahy. A důvod? Prý zvýšená bezpečnost, o příjmech z instalovaných radarů již ani slovo. Kdo z úředníků stanovil, že se po této dálnici smí jet max. 80km/hod.?

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Petr Sadovský byl položen dotaz

Jak je možné, že za předražené zakázky nenese nikdo z odpovědných politiků odpovědnost?

Nejen politickou, ale i třeba trestně právní? Vždyť to je přeci plýtvání našimi penězi a kdo ví, jestli za tím vším není i korupce? Nebo proč by jinak někdo kupoval něco, co je předražené? Teda pokud mu to jednoduše není jedno, protože to nejde z jeho kapsy, čemuž bych se taky úplně nedivil, ale pro...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Milan Knížák: Falešná morálka

12:16 Milan Knížák: Falešná morálka

Glosa Milana Knížáka.