Slovensko může jít dobrým příkladem
K objektivnímu posouzení však pouze tyto údaje nestačí. Jejich hlavní nevýhodu totiž představuje fakt, že se zaznamenávají až po prvních 4 letech a následně v intervalu 2 let. To znamená, že pro vozidla mladších 4 let neexistuje v systému STK žádný údaj. Přitom právě v této věkové kategorii vozidel jsou škody v důsledku stáčení kilometrů největší. Dva roky představují rovněž velice dlouhé období, během kterého je možné odometr stočit několikrát. Proto se jeví jako vhodné zapisovat stavy najetých kilometrů i v průběhu tzv. evidenčních kontrol při každé změně držitele vozidla.
Podobný systém již existuje několik let na Slovensku, kde si zájemce může zcela zdarma na stránkách www.ko.sk ověřit stav odometru a další údaje, včetně měřené tloušťky laku. Stačí pouze zadat VIN. Pro představu, jaký je rozsah poskytovaných údajů na Slovensku v rámci tohoto systému, stačí vložit do vstupního pole VIN WVWZZZ1KZ5P030778.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz