Václav Husák: Šmejdi živí internet

10.09.2017 9:00

Je jich čím dál víc, i když proti nim bojujeme. Bohužel značně neúspěšně, protože oni se mají stále lépe. Je to vidět zejména na internetu. Za svůj ekonomický úspěch vlastně ani osobně nemohou. Může za to skutečnost, že v naší společnosti se dramaticky zvyšuje počet hlupáků.

Václav Husák: Šmejdi živí internet
Foto: pixabay.com
Popisek: Internet - ilustrační foto

Podíváte-li se na jakékoli internetové stránky, téměř všude na ně – šmejdy – narazíte. O je­jich existenci svědčí každodenně zveřejňované, často velké reklamy na „zázračné“ přípravky, které by si třeba za 1600 korun, (už po 50% slevě) nekoupil skutečně jenom naprostý blbec.

Nejčastěji jsou nabízeny zaručené prostředky na hubnutí včetně speciálních „spalovačů tuků, přípravky na růst vlasů, detoxikaci organismu, nebo bezbolestné a okamžité odstranění křečo­vých žil.

Z obtloustlého dědečka se díky „divné“ metodě za pouhé dva týdny stane kulturista, Vý­kon vašeho starého auta zvýší o 233 procent (o 234 % už ne!) přípravek vynalezený důchod­cem.

Pro zákazníky „šmejdů“ jsou nesmírně přesvědčivé zejména formulace, jak ten který super­přípravek svou jednoduchostí i cenou rozzuřil lékaře, či jiné odborníky. Marketingově velmi úspěšné je pro ženy s IQ kolem osmdesáti bodů varování před přílišným zhubnutím díky úžas­nému přípravku, které je pro zvýšení účinku podpořeno fotografiemi zrůdně hubených anorekti­ček.

Některé reklamní texty jsou doslova jazykovými perlami:

„… jsou to dva biomagnety se zvláštním pokrytím, které působí na speciální bod na uchu a mozek kupíruje potřebu kouření. V průběhu dne se vůně dýmu stane odpornou, jestliže se oba magnety připevní na ucho. Touha kouřit MIZÍ ÚPLNĚ. OKAMŽITĚ!“

Podobných příkladů lze najít spoustu:

„Pacienti nemohli uvěřit, že stačilo pouhých 30 dní, aby jejich slabá, bolavá kolena získaly zpět dřívější obratnost. Díky nové metodě, byl poškozený kloub hloubkově posílený a chru­pavka obnovená. Lékařské výzkumy dokázaly, že ta „nemocná“ kolena byly opět funkční a silná, jako u 20letých.“

Tak vidíte, jak je vše jednoduché a snadné. Musíte se však smířit s tím, že prakticky žádné z těchto světově jedinečných a „překvapivě levných“ řešení nefunguje, že vám záruka vrácení peněz bude houby platná, protože jí nikdo nevyřídí a že budete mít velké štěstí, když vám zá­zračné přípravky alespoň neublíží.

Někdo vzdělaný a chytrý napsal: „Vesmír je pravděpodobně konečný, ale lidská hloupost je opravdu nekonečná!“

Je to zřejmé i na důchodcích, kteří se i přes 555 vážných varování stále účastní nechvalně vyhlášených prodejních akcí, aby pak před televizními kamerami plakali nad koupí mnohoná­sobně předraženého zboží. Kam se ale hrabou na pitomce, kteří uvěří šarlatánům, slibujícím jim zhodnocení jejich úspor až o 40 %. Slyšel jsem dokonce o případu, kdy nějací Afričané nalákali spoustu lidí na přístroj, který měl údajně přes noc „namnožit“ peníze. Samozřejmě byl konstruo­ván pouze na pětitisícovky. Někteří zájemci o rychlé zbohatnutí si napůjčovali spoustu peněz od rodiny a přátel, aby o ně nakonec samozřejmě přišli.

Neméně zdatnými hlupáky jsou i lidé, kteří reagují na nabídky bezpracného výdělku v řádech deseti až statisíců korun denně. Vůbec je nenapadne položit si otázku, proč by si někdo, kdo tuto věc dokáže, vytvářel konkurenci tím, že do tak skvělého byznysu bude přizvávat stovky dalších. Prostě nekonečná chamtivost zavede některé jedince do situace, kdy nejenže nic ne­vydělají, ale často o mnoho, někdy i o všechno, nakonec přijdou.

Jednoznačnými vítězi jsou „šmejdi“. Díky tomu, že například přípravek vyrobený za 15 korun dokáží hlupákům prodat za 1500 korun, zůstává jim dostatek prostředků na masivní interneto­vou reklamu, kterou „živí“ existenci mnoha internetových serverů. Samozřejmě, že tím nakonec opět nejvíce živí sebe, protože tato plošná agresivní reklama jim do náruče přináší další naivky, kteří věří například tomu, že něco lze získat bezpracně, anebo že lze zhubnout bez námahy.

Vyšlo na Vasevec.cz. Publikováno se souhlasem vydavatele

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zbyněk Fiala: Velké sny a prázdná kapsa

15:52 Zbyněk Fiala: Velké sny a prázdná kapsa

Končící Evropská komise zkouší ještě udat strategii pro příští volební období, s nejasnými návrhy, n…