Podíváte-li se na jakékoli internetové stránky, téměř všude na ně – šmejdy – narazíte. O jejich existenci svědčí každodenně zveřejňované, často velké reklamy na „zázračné“ přípravky, které by si třeba za 1600 korun, (už po 50% slevě) nekoupil skutečně jenom naprostý blbec.
Nejčastěji jsou nabízeny zaručené prostředky na hubnutí včetně speciálních „spalovačů tuků, přípravky na růst vlasů, detoxikaci organismu, nebo bezbolestné a okamžité odstranění křečových žil.
Z obtloustlého dědečka se díky „divné“ metodě za pouhé dva týdny stane kulturista, Výkon vašeho starého auta zvýší o 233 procent (o 234 % už ne!) přípravek vynalezený důchodcem.
Pro zákazníky „šmejdů“ jsou nesmírně přesvědčivé zejména formulace, jak ten který superpřípravek svou jednoduchostí i cenou rozzuřil lékaře, či jiné odborníky. Marketingově velmi úspěšné je pro ženy s IQ kolem osmdesáti bodů varování před přílišným zhubnutím díky úžasnému přípravku, které je pro zvýšení účinku podpořeno fotografiemi zrůdně hubených anorektiček.
Některé reklamní texty jsou doslova jazykovými perlami:

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV