Zbyněk Fiala: Skandál VW hledá brzdy

05.11.2015 16:24 | Zprávy

Co všechno se sesype na hlavu nebohého Volkswagenu, který hnal i značku Škoda k výšinám, jako je hlavní sponzor mistrovství světa v hokeji nebo obsazení doprovodné flotily na Tour de France? Napřed diesel a oxidy dusíku, potom i benzín a oxidy uhlíku (a spotřeba), a teď ještě brzdy. Co stojí takový výprodej reputace?

Zbyněk Fiala: Skandál VW hledá brzdy
Foto: archiv
Popisek: Zbyněk Fiala

Bilance skandálu, který začal našleháním výsledků homologačních testů VW ve Spojených státech a předstíráním „čistého dieselu“, dostává podobu laviny. Až dosud se pozornost soustřeďovala na 11 milionů naftových motorů, kterých se to mohlo nějak týkat. Avšak potom VW sám sdělil, že jeho benzínové motory (které to mají s dusíkem jednodušší, protože palivo se spaluje při nižších tlacích a teplotách) zase víc žerou než je deklarováno. Týká se to – zatím?? – 800 tisíc vozů. A teď mají být v Británii povolány do servisů nejnovější modely Brouk, Golf, Jetta a Pasát, protože mají delší brzdnou dráhu. Seřízení tak čeká 92 tisíc vozů. Jestli si vzpomenou i jinde, to se teprve uvidí.

Odborníci na PR ocení, že se firma začala k problému stavět ofenzívně a informuje o svých vlastních zjištěních dřív, než na to přijdou jiní. Možná to mění i celkovou představu o podstatě skandálu. Upozorňuje na to Jan Mička na serveru Auto.cz, když rekapituluje původní představy, kdo může za zveřejnění informací vedoucích ke dieselgate:

Šlo o pomstu Ferdinanda Piëcha za prohraný souboj s Martinem Winterkornem? Nebo snad o pokus odstranit z budoucího světa vznětové motory?

To se mu po přiznání Volkswagenu ohledně emisí CO2nezdá pravděpodobné. Znovu se ukazuje, že chybná je platná legislativa (měřící cyklus NEDC):

„Měřicí cyklus NEDC se provádí na zkušebních válcích. Dohromady zabere 1180 sekund a automobil během něj ujede přesně 11.023 metrů. Začíná se volnoběhem, poté zrychlením na 15 km/h (na první rychlostní stupeň), a po osmi sekundách vůz zase zastavuje. Následně zrychlí na 32 km/h (se čtyřsekundovou výdrží), opět zastavuje a rozjíždí se na 50 km/h, ze kterých po dvanácti sekundách zpomaluje o 15 km/h a po dalších třinácti sekundách opět zastavuje. Všechno se opakuje čtyřikrát a na konci měření dostanete spotřebu ve městě.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Martin Exner byl položen dotaz

Co by mi jako občanovi přineslo Euro?

A proč se zabýváte jeho zavedením zrovna teď? Vyřeší to snad problém, že naše mzdy jsou podprůměrné, a že je se vše zdražuje a čím dál víc lidí na spoustu věcí pořádně už ani nemá?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: Můžeme se těšit na manipulaci průzkumů veřejného mínění?

14:32 Jiří Paroubek: Můžeme se těšit na manipulaci průzkumů veřejného mínění?

Předseda Ústavního soudu Baxa sdělil, že Ústavní soud odmítá všechny stížnosti na tzv. kvazikoalice.…