Bilance skandálu, který začal našleháním výsledků homologačních testů VW ve Spojených státech a předstíráním „čistého dieselu“, dostává podobu laviny. Až dosud se pozornost soustřeďovala na 11 milionů naftových motorů, kterých se to mohlo nějak týkat. Avšak potom VW sám sdělil, že jeho benzínové motory (které to mají s dusíkem jednodušší, protože palivo se spaluje při nižších tlacích a teplotách) zase víc žerou než je deklarováno. Týká se to – zatím?? – 800 tisíc vozů. A teď mají být v Británii povolány do servisů nejnovější modely Brouk, Golf, Jetta a Pasát, protože mají delší brzdnou dráhu. Seřízení tak čeká 92 tisíc vozů. Jestli si vzpomenou i jinde, to se teprve uvidí.
Odborníci na PR ocení, že se firma začala k problému stavět ofenzívně a informuje o svých vlastních zjištěních dřív, než na to přijdou jiní. Možná to mění i celkovou představu o podstatě skandálu. Upozorňuje na to Jan Mička na serveru Auto.cz, když rekapituluje původní představy, kdo může za zveřejnění informací vedoucích ke dieselgate:
Šlo o pomstu Ferdinanda Piëcha za prohraný souboj s Martinem Winterkornem? Nebo snad o pokus odstranit z budoucího světa vznětové motory?
To se mu po přiznání Volkswagenu ohledně emisí CO2nezdá pravděpodobné. Znovu se ukazuje, že chybná je platná legislativa (měřící cyklus NEDC):
„Měřicí cyklus NEDC se provádí na zkušebních válcích. Dohromady zabere 1180 sekund a automobil během něj ujede přesně 11.023 metrů. Začíná se volnoběhem, poté zrychlením na 15 km/h (na první rychlostní stupeň), a po osmi sekundách vůz zase zastavuje. Následně zrychlí na 32 km/h (se čtyřsekundovou výdrží), opět zastavuje a rozjíždí se na 50 km/h, ze kterých po dvanácti sekundách zpomaluje o 15 km/h a po dalších třinácti sekundách opět zastavuje. Všechno se opakuje čtyřikrát a na konci měření dostanete spotřebu ve městě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV